måndag 2 augusti 2021

Alla lästa böcker i juli/All the books I ready in July

(English below)

Ännu en ny månad och det är dags att sammanfatta föregående månad. Jag hann läsa lite mer än vanligt, vilket förvånade mig. Jag brukar generellt läsa mindre på semestern, men inte den här gången.
Totalt blev det 7 böcker, 2 serietidningar och 2 manga.

Pretty Violent var en födelsedagspresent från maken och den var riktigt rolig! Det handlar om Gamma Rae som vill bli en superhjälte men har uppfostrats av skurkar och hon är rätt klantig av sig, så folk dör till höger och vänster när hon lägger sig i. Sjukt underhållande!
Cicero-trilogin av Robert Harris var helt klart de bästa i högen. Jag blev som besatt av böckerna, haha. Jag tyckte de var så himla bra.

Hur har det gått mer er läsning i sommar?

Yet another new month and it's time to summarize the previous month. I managed to read more than usual, which surprised me. I generally read less during my vacation, but not this time.
In total it came down to 7 books, 2 comic books and 2 mangas.

Pretty Violent was a birthdat gift from Le Husband and it was really entertaining! It's about Gamma Rae who wants to become a superhero but has been raised by villains and she's pretty clumsy, so people die all around her when she's engaged in something. Really funny!
The Cicero triology by Robert Harris was the best in the pille. I became obsessed with the books, haha. I thought they were so freaking good.

Have you read a lot this summer?

2 kommentarer:

  1. Pretty Violent verkar ju kul. Den få jag kolla upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var väldigt underhållande. Om du gillar färgstarka serietidningar med mycket blod kan jag verkligen rekommendera "I hate fairyland". Den är sjukt rolig och knasig!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...