måndag 9 mars 2020

Nyheter i hyllan/News on the shelf.

(English below)

Äh, jag har gett upp det där med att inte köpa fler böcker. Jag kan ju uppenbarligen inte avhålla mig från det! Dessutom köpte jag en hel bokserie häromdagen också som jag väntar på och en bok till, som borde anlända hem snart. Så ja... självdisciplin är nåt jag gärna hade köpt om det gick! Haha.
Jag köpte dock min första manga! Det kändes lite udda faktiskt. Men det handlade om en katt i katthem som ingen ville ha och som sedan blev adopterad av en äldre man. Så ja... var ju tvungen att köpa. 😆

Läser ni manga eller är det nåt ni kan tänka er att börja läsa?

Geez, I've given up the whole "not buying more books"-thing. I can obviously not refrain from it! I also bought a whole bookseries the other day and I'm also waiting for another book to arrive home. So yeah... I'd buy some self discipline if I could! haha.
I bought my very first manga too! It felt a bit odd actually. But it was about a shelter cat that no one wanted and that got adopted by an older man so, I just HAD to buy it. 😆

Do you read manga or is it something you could start doing?

17 kommentarer:

  1. Sarah J Maas nya bok vill jag också köpa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med tanke på hennes tidigare böcker så kan jag nästan slå vad om att denna kommer vara riktigt bra! Dock förvånad över att hon inte delade upp den i en serie? Tjock som tusan.
      Men du borde definitivt köpa den! Eller ja, jag har ju inte läst den än men kan inte tänka mig att den skulle vara dålig :P

      Radera
  2. Det ska bli spännande att se vilken bokserie det var du köpte om du visar den. :) Och så många bra tips jag fick av detta inlägg! Ska genast leta upp flera av dem! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer jag så klart visa! Jag har redan läst första boken, så det är ett litet tips... typ. Var nog 7 böcker i just den serien om jag minns rätt.
      Kul att du fick så många tips den här gången, det gillar vi ju! :D
      Nu när du inte bloggar får du gärna droppa av en kommentar då och då med nya, intressanta böcker som du har hittat för jag fick så bra tips på din blogg.

      Radera
    2. Va kul! :D Jag har faktiskt funderat lite på det där med bloggen. Det jag saknar mest är faktiskt att dela med mig av böcker som hittar hem till hyllorna, så jag funderar faktiskt på att börja göra sådana inlägg igen. Dem kommer kanske inte särskilt ofta men ändå. Tror inte jag kommer skriva recensioner men kanske lite om själva böckerna. :D

      Radera
    3. Men jaaaaaaaa, snälla gör det! Men bara om du orkar så klart. Jag hade dock blivit riktigt glad över det! Man måste ju inte skriva mycket eller långa inlägg när man skriver om böcker heller, så hitta din grej liksom. Vore toppen!

      Radera
    4. Josefin, jag säger samma sak, jaaaa gör det om du känner att du orkar :D Hade också blivit riktigt glad!

      Radera
    5. Va roligt att ni tycker det verkar vara en bra idé! Vad glad jag blir! :D Jag kommer nog försöka göra som du sa, att hitta min grej helt enkelt. Älskar ju att prata böcker rent allmänt så jag kanske börjar lite försiktigt. Jag ska faktiskt hämta ut två paket med böcker imorgon och dem kan jag ju börja med att visa! Kram på er båda två! :D <3

      Radera
    6. Ja, gör det! Vore superkul om du gjorde "comeback". Din blogg har lämnat ett litet tomrum efter sig :( Så hoppas du orkar och vill börja lite smått igen.

      Radera
    7. Har skrivit ett inlägg och planerar flera lite smått framöver, har ju hunnit få in en del i hyllorna och så är ju bokrean i full gång. Det är inte lätt att vara boknörd ibland. :P

      Radera
    8. Så härligt! Så kul att ha dig tillbaka igen. Tycker du har vettiga tankar kring bloggen och datorn, att inte sitta vid datorn mer än max 2-3 gånger/vecka. Jag sitter vid datorn varje dag på jobbet, så försöker göra det så lite som möjligt hemma. Blir lätt tröttsamt annars.

      Radera
  3. I think I saw The Sisters Grimm on Instagram. Looks interesting! Are you on IG by any chance so I can follow you? Mine is https://www.instagram.com/shaylaleeraquel/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, my first non swedish comment! YAAAY! Haha, thank you for that! I am on instagram for sure: https://www.instagram.com/nerdreadingbooks
      Just out of curiosity, I saw that you had a lot of followers but also that you're following like almost 7 000 people. How does one even keep track of all those accounts? Geez. Following like 500 accounts would be almost too much for me, haha.

      Radera
  4. Jag har läst lite manga och gillat det jag läst! Men det är verkligen jättelite. Katten på den där mangaboken ser ju helt underbar ut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är du mer erfaren än vad jag är! Vad har du läst?
      Jag fastnade för den just för att katten var lite fulsöt, haha. Verkar vara rätt underhållande.

      Radera
    2. En kommer jag inte ihåg vad den heter, jag har inte kvar den. Men jag har två böcker med Attack on Titan i hyllan! Såg serien för några år sedan och sen ramlade jag över de här två böckerna för ett tag sedan så de fick följa med hem och har faktiskt lyckats bli lästa :p

      Radera
    3. Attack on Titan har jag hört talas om innan, inte sett varken filmen/serien (eller vad det nu var) eller läst mangan, men den verkar intressant! Tack för tipset :D

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...