söndag 3 januari 2021

Lässummering 2020 / Reading summary 2020

(English below)


Då var det dags att summera föregående år. Jag har oftast inget direkt mål med min läsning, jag gillar bara att läsa och dela med mig av de böckerna jag läser. Men jag vill så klart försöka läsa fler böcker än föregående år, även om jag inte håller stenkoll på hur mycket/lite jag läser. Jag brukar spara det till slutet av året eller början av det nya året.
År 2018 läste jag totalt 76 böcker och det var det första året jag började skriva upp, recensera och instagramma om de böcker jag läste. År 2019 läste jag faktiskt bara 2 böcker mer, alltså 78 st. Jag hade väl hoppats att jag hade kommit upp till 80 st under 2020 men icke. Det landade faktiskt på 78 st igen! Det var ju lite underhållande att det blev exakt samma summa som föregående år. Utöver det antalet böcker läste jag även 4 serietidningar. Inte så många, så det borde jag bli bättre på.

Topp 12 under 2020 var dessa:
The Witch's Kind av Louisa Morgan.
The Girl in Red av Christina Henry.
The Princess Beard av Delilah S. Dawson & Kevin Hearne.
God's Demon av Wayne Barlowe.
Decagon av Capes.
We are the Dead av Mike Shackle.
The binding av Bridget Collins.
Maskeradnatten av Alice Ekström.
Gideon the Ninth av Tamsyn Muir.
Dread nation av Justina Ireland.
When Women Ruled the World av Kara Cooney.
Den röda falken av Caroline Hurtig.


Hur såg 2020 ut för er?


It's time for a summary of previous year. I usually don't have a certain goal with my reading, I just like to read and share the books I've read. But I would like to read more books than previous year, even though I don't keep track of how much/little I read. I usually save that for the end of the year or the beginning of the new year.
In 2018 I read a total of 76 books and that was my first year of keepin track of what I read but also when I began reviewing and instagramming all the books I read. In 2019 I only read 2 more books, so a total of 78. I had hoped to reach 80 books during 2020 but no. It actually ended up on 78 books again! Funny it landed on the exact same number as previous year. I also read 4 comic books on top of that, which is not many but I hope I'll read more this year.

Top 12 of 2020 was these:
The Witch's Kind by Louisa Morgan.
The Girl in Red by Christina Henry.
The Princess Beard by Delilah S. Dawson & Kevin Hearne.
God's Demon by Wayne Barlowe.
Decagon by Capes.
We are the Dead by Mike Shackle.
The binding by Bridget Collins.
Maskeradnatten by Alice Ekström.
Gideon the Ninth by Tamsyn Muir.
Dread nation by Justina Ireland.
When Women Ruled the World by Kara Cooney.
Den röda falken by Caroline Hurtig.


How was 2020 for you?

2 kommentarer:

  1. Häftigt att det blev lika många böcker som förra året! Jag vill i princip läsa alla på din lista. Tack vare din blogg har jag fått så många bra tips! Faktiskt så väntar jag på att få hem We are the Dead! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, glömde svara. Det var ju lite typiskt att det blev EXAKT samma siffra... Hade hoppats på lite mer men jaja. Bättre än inget! Åh, hoppas att du kommer gilla We are the Dead. Jag var lite tveksam i början men den växte en hel del med tiden!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...