söndag 13 december 2020

Alla lästa böcker i november / All the books I read in November,

(English below)

Förra månaden var ännu en bra läsmånad för min del. Efter årets alla omständigheter och ens egna hälsa så går det rätt lugnt till på jobbet. Jag har sagt till min chef att jag inte orkar hålla upp takten jag brukade ha och att jag inte har råd med att gå ner i tid, så jag gör det jag orkar helt enkelt. Min chef var helt med på det och förstod varför, så jag varvar jobb med läsning på arbetstid. Det brukade jag göra förut också, men nu blir det lite mer. Jag orkar inte jobba 100% hela tiden, så måste ta småpauser titt som tätt och då läser jag några sidor. Så i november hann jag med 8 böcker (det är bara 7 st på bild pga att jag gav bort "The Sisters Grimm"). En bra läsmånad med andra ord!
De bästa i högen var helt klart "When Women Ruled the World" och "The Jewelled Moth".

Hur har november sett ut för er och har ni läst någon av böckerna nedan?


Last month was yet another great reading month for my part. After this year's circumstances and my own health I take it pretty easy at work. I've told my boss that I don't have the energy to keep up the speed I used to have and that I can't afford to cut my work hours, so I just do what I can. My boss is in on it and understand why, so I alternate between work and reading. I used to do that before too but I read more now than before. I just can't work 100% of the time, so I take small breaks now and then and read a few pages. So in November I managed to read 8 books (there are only 7 books in the picture because I gave away "The Sisters Grimm"). A good reading month!
The best in the pile are without a doubt "Wen Women Ruled the World" and "The Jewelled Moth".

How was november for you and have you read any of the books above?

6 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av böckerna men jag ska definitivt prova på serien av Katherine Woodfine. Roligt att du hade en bra läsmånad! Det är faktiskt en rätt skön känsla att ha när man ser tillbaka på månaden som har gått.

    Och så skönt att du kan jobba i din egen takt. Ens egen hälsa är superviktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du får möjlighet att läsa de böckerna snart, för de är bra! Hoppas att du gillar dem också, haha.

      Ens hälsa är verkligen nummer 1 och jag prioriterar den till en viss gräns i alla fall. Jag försöker att hålla psyket stabilt men sen är jag kanske sämst på att motionera men jaja, man kan inte vara bra på allt, haha.

      Radera
  2. Du verkar ha haft en härlig läsmånad! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar onekligen så! Önskar att jag kunde läsa din blogg :( Jag har försökt så många gånger men tillåts aldrig...

      Radera
    2. Riktigt segt! Det kommer ju upp varning om skadlig kod eller nåt... :(

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...