onsdag 11 november 2020

Höstglöd/Autumn glow.

Serie/Series: Nej/No.
Författare/Author(s): Flesta stycken/Multiple.
Genre: Dystopisk romantik/Dystopian romance.
Språk/Languages: Svenska/Swedish.
Sidor/Pages: 388.

 


(English below)


Handling: Detta är en antologi med 14 noveller med samma tema från Seraf Förlag. Jorden har på ett eller annat sätt gått under och människor gör sitt bästa för att överleva. Ny teknik kan antingen hjälpa eller stjälpa. Följ med till en värld där pandemier, klimatförändringar och nya sätt att regera är vardag.


Min åsikt om boken: Jag tyckte mycket om den första novellantologin "Våreld" och det var även min första upplevelse med en samling noveller. Jag hade ganska höga förväntningar på den här boken, speciellt eftersom ämnet är så intressant, hur människor tolkar dystopier. Majoriteten av novellerna var riktigt bra och intressanta, men jag upplevde inte att kvalitén var lika bra den här gången. Det var några jag inte riktigt förstod mig på men boken är inte dålig. Mina favoriter var "Förlorad" av Sara Dalengren, "Känslostympad" av Emelie Beijer och "Den vita ryttaren" av Caroline Hurtig.
I betyg skulle jag ge den 3.5 av 5💀


Min favoritkommentar från boken: Det är för många olika berättelser för att kunna välja ut ett citat.




💥        💥        💥         💥





Title: This book doesn't have an english but the translation would be something like "Autumn glow".


Story: This is an anthology with 14 novelles with the same theme from Seraf Förlag. It's the end of the world and people are doing their best to survive. New technology can either make it or break it. Come along into a world where pandemics, climate change and new ways to rule is normal.


My opinion of the book: I really liked the first anthology "Våreld" (Spring fire) and that was also my first experience with novellas. I had pretty high expectations on this book, especially since the subject is so interesting, how people interpret dysopias. The majority of the novellas were really good and interesting, but I didn't feel like the quality was as good as the last time. There were some of them that I didn't understand but the book isn't bad at all. My favorites were "Förlorad" (Lost) by Sara Dalengren, "Känslostympad" (Emotionally mutilated) by Emelie Beijer and "Den vita ryttaren" (The white rider) by Caroline Hurtig.
I'd give this book 3.5 of 5 💀


My favorite quote from the book: There are too many stories to just pick one quote.

2 kommentarer:

  1. Åh dystopier är en av mina favoritgenrer inom böcker! (Och filmer också.) Den här måste jag nog testa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dystopier är väldigt intressanta. Jag har dock inte läst så många böcker i den genren, men de kan ju vara riktigt häftiga!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...