onsdag 23 september 2020

Nytt i hyllan / News on the shelf

(English below)


Förra veckan var så himla kass, så jag uppskattade när det ramlade in lite böcker. Både sånt som jag själv har beställt men också ett recensionsex. Jag bestämde mig också till slut för att köpa en jättedyr kudde i form av en katt, för den liknade en sur variant av min ena katt, haha. Kunde inte få den ur skallen så lika bra att slösa några hundralappar på den. Nu är jag supernöjd när den väl har anlänt!

Decagon av författaren Capes har jag som bekant redan läst och recenserat men när jag skulle köpa uppföljaren upptäckte jag att man har bytt omslag på båda böckerna och jag vill ju helst att de ska matcha, så köpte hem första boken också. En riktigt bra bok förresten, så värd att läsa!
Dunkelstjärnan är ett recensionsexemplar som författaren Joseph A. Davis har skickat. Jag gillar verkligen hans böcker om Markus av Trolyrien så ska bli riktigt kul att läsa ännu en av hans böcker, den här gången även med jättefina illustrationer!


Last week was really lousy, so I appreciated when I got books in the mail. Both those I've bought myself but also a review copy. I also finally decided to buy a very expensive pillow in the form of a cat, because it looks like an angry version of one of my cats, haha. I couldn't get it out of my head so I just had to get it. I'm very happy with my decision now that it has arrived!

Decagon by the author Capes I've already read and reviewed but when I was about to buy the sequel I noticed that the covers had changed and I want the books to match, so I bought the first book even though I already have it. A very good book btw, really worth reading!
Dunkelstjärnan is a review copy that the author Joseph A. Davis sent me. I liked his books about Markus av Trolyrien a lot so I look forward to read yet another of his books, this time with beautiful illustrations!

2 kommentarer:

  1. Man blir på bättre humör av böcker! :D

    SvaraRadera
  2. Det gjorde du rätt i att unna dig några böcker och en fin kudde! Dunkelstjärnan verkar intressant, ska bli kul att höra vad du tycker om den sen. Decagon är en bok som jag har missat, den måste jag titta närmare på. :)

    SvaraRadera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...