tisdag 26 maj 2020

Alla lästa böcker i april/ All the books I read in April

(English below)


April var inte den bästa läsmånaden för min del. Jag läste visserligen 6 böcker men jag gillade bara 2 av dem ("Premonition" och "Syskonen Madlock"). Eller ja, gillade ordentligt ska jag väl säga. De andra böckerna var inte dåliga, men de var inte heller jättebra. Så det var ju lite segt, minst sagt. Vad är oddsen att man väljer 4 böcker nästan på raken som man inte riktigt fastnar för? Det har nog inte hänt tidigare.

Hur ofta stöter du på böcker som inte riktigt föll dig i smaken?



April wasn't the best reading month for me. I did read 6 books but I only liked 2 of them ("Premonition" and "Syskonen Madlock"). Or rather, really liked I should say. The other books weren't bad but not great either. So that was a bit dreary, to put it lightly. What's the odds of choosing 4 books pretty much after each other that you really didn't enjoy that much. I don't think that's happened before.

How often do you encounter books that wasn't really your cup of tea?

2 kommentarer:

  1. April var en sådär läsmånad för mig. Dock var maj bättre. Har hänt mig också att jag har läst böcker som jag inte har fastnat för. Händer inte så ofta dock.
    Säg till när du säljer böcker :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är segt när man har en kass läsmånad! Maj var också bättre för min del, som tur är.
      Jag ska säga till om/när jag säljer böcker igen, haha.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...