tisdag 19 oktober 2021

Alla lästa böcker i september/All the books I read in September

(English below)

Jag kom på att jag ännu inte har gjort en sammanfattning av föregående månad, så det är väl bäst att göra det innan jag glömmer bort det igen. Det blev totalt 5 lästa böcker i september, vilket är något mindre än vanligt men det är svårt att göra nånting alls när man har skov av hjärntrötthet. Jag är glad om jag ens orkar jobba under såna perioder. Jag är dock lite impad av att jag orkade läsa 5 böcker trots det!
Hur som, jag gillade egentligen alla 5 men Way of the Argosi och Warlock Holmes var snäppet bättre trots allt. David Mogo var intressant men det var ju det där med dialogerna på nigerisk engelska som var svårt att förstå stundtals. The Desolation of Devil's Acre var ett bra avslut på trilogin/serien men jag har redan glömt av vad den handlade om. Rule of Wolves var bättre än jag trodde, då jag inte gillade första boken speciellt mycket. Men den slår ändå inte Way of the Argosi eller Warlock Holmes.

Hur har det gått med läsningen för er del?


I realised that I haven't done a summary of what I read last month, so I should probably do that before I forget about it again. I read 5 books in total in September, which is a bit less than usual but it's hard to do anything at all when you have a relapse of brain fatigue. I'm just glad if I manage to work at all during those periods. I am a bit impressed that I managed to read 5 books despite that!
Anyway, I liked all the books but Way of the Argosi and Warlock Holmes were a bit better after all. David Mogo was interesting but that think with dialouges in nigerian english were hard to understand at times. The Desolation of Devil's Acre was a good end to the triology/series but I've already forgotten what it was about. Rule of Wolves was better than I thought, considering I didn't like the first book that much. But it's not better than either Way of the Argosi or Warlock Holmes.

How's your reading been going lately?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...