lördag 10 juli 2021

Alla lästa böcker i juni/All the books I read in June.

(English below)

I juni läste jag totalt 6 böcker och 1 serietidning. Och som vi har lärt oss vid det här laget, så är ungefär 6 böcker/månad standard för min del. Jag har ju märkt att jag läser mindre på somrarna. Jag antar att det är för att jag är mer ledig och har ork/tid till att göra saker, vilket jag annars sällan har. Sen brukar man ju resa lite och åka på utflykter. Så vi får väl se om det blir så mycket läst i sommar.
Min första semestervecka är vecka 29 och då ska jag till Stockholm med Moder Jord. Vi ska gå på museum och bo i Gamla stan. Det ska bli mysigt! Vi hade sån tur att precis när vi är där har de en vikingautställning på nåt museum (tror det var Historiska) och det är ju en av mina nördgrejer, så det ser jag fram emot. Håller bara tummarna att min mage inte ska strejka... Men i värsta fall får jag väl leva på flytande föda ett par dagar innan (magen blir som ny då). Jaja, där fick ni lite extra info utöver vilka böcker jag har läst, haha.
De bästa i högen var förresten "A Thousand ships" och "The Witcher".

Vad ska ni hitta på i sommar? Läser ni mer eller mindre på semestern?

In June I read a total of 6 books and 1 comic books. And as we've seen up until now, it's pretty much standard for me to read 6 books/month. I've noticed that I read less during summer. I guess it's because I have more time off and have the energy/time to do stuff, which I rarely have otherwise. Summer is also when you travel and do stuff, so we'll see if I get anything read at all.
My first week of vacation is week 29 and I'm going Stockholm with my mother. We're going to museums and will stay in the old town. Will be nice! We are also lucky that there's a viking exhibit when we're there (I think it was at Historiska) and that's one of my nerd things, so I really look forward to it. I just hope my stomach won't give me any trouble... In worst case scenario I'll have to go on a liquid diet a few days before (my stomach gets better after that). Oh well, you got some extra info beside the books I've read, haha.
The best ones in the pile was "A Thousands ships" and "The Witcher".

What are you doing this summer? Do you read more or less during vacation?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...