tisdag 9 mars 2021

Alla lästa böcker i februari/All the books I read in February.

(English below)

Dags för ännu en summering av föregående månad. I februari blev det totalt 6 böcker och 1 serietidning. Jag kämpade en hel del med att läsa ut Hilary Mantels bok, det tog ändå över 2 månader att traggla sig igenom den. Jag tyckte tyvärr inte att den höll måttet men nu har jag läst klart den trilogin i alla fall. Bäst i höger var definitivt Emperor of the Eight Islands. Riktigt spännande och intressant!
Serietidningen om Kim Reaper är nummer 2 i ordningen. En jättebra serie om en lesbisk tjej som kämpar med att balansera kärlekslivet och sitt jobb som lieman (liekvinna?). Väldigt underhållande och mysig.

Hur gick det med er läsning i februari?


It's time for yet another summary of last month. In February it came down to 6 books and 1 comic book in total. I struggled with Hilary Mantel's book, it took me over 2 months to finish it. I didn't really like it that much but atleast I'm finished with that triology. The best one in the pile was, without a doubt, Emperor of the Eight Islands. Really suspenseful and interesting!
The comic book about Kim Reaper is the second in the series. An awesome comic about a gay girl struggling to balance her love life and her job as a soul reaper. Very entertaining and cosy.

How was your reading last month?

2 kommentarer:

  1. Wow, det var ju en rejäl hög det där! :D Jag minns din recension av Emperor of the Eight Islands och den vill jag verkligen läsa någon gång. Och Kim Reaper verkar ju jättecharmig! Den ska jag också skriva upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var ganska lagom, haha. Du borde verkligen läsa Kim Reaper. Den är både mysig, lite tramsig men på ett bra sätt och underhållande!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...