fredag 12 mars 2021

Nytt i hyllan /News on the shelf.

(English below)


När jag går till psykologen på Habiliteringen så går jag förbi Scifibokhandeln och det är väldigt svårt att inte smita in där efteråt. Den här gången visste jag precis vad jag letade och hittade allt relativt snabbt också. Annars kan jag gå runt där inne i flera timmar och hitta hur mycket som helst, men det orkar jag sällan efter både en jobbdag och psykologtid.
Hur som, en av skaparna till Rat Queens har nu kommit ut med en ny serietidning som jag genast blev intresserad av. Den ser jäkligt snygg ut också! Ska bli kul att läsa. Boken av Ramson Rigg är den 6:e och sista delen om Miss Peregrine och de underliga barnen. Mangan är nr 3 i den serien om en man och hans katt. Jag har inte läst 2:an ännu men har den hemma, så ska ta tag i det snart.

Gillar ni serietidningar/manga? Har ni tips?


When I walk to my psychologist at the Habilitation I also pass the Scifi bookshop and it's really hard to not take a peek inside after the appointment. This time I knew what I was looking for and found them pretty fast too. I normally walk around in there for hours and can find so much interesting, but I just don't have the energy for it after both a work day and psychologist appointment.
Anyway, one of the creators to Rat Queens is out with a new comic that I got interested in right away. It looks so freaking good! It'll be fun to read. The book by Ransom Rigg is the 6th and last book about Miss Peregrine and the peculiar children. The manga is the third in the series about a man and his cat. I haven't read the second one yet but I have it at home, so I'll get to it soon.

Do you like comic books/manga? Do you have any tips?

4 kommentarer:

  1. Den där katten på mangan ser så jäkla söt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den mangan är så himla mysig! Älskar att katten är så rund, haha. Kan verkligen rekommendera den.

      Radera
  2. Om du vill ha tips på serietidning så läser jag just nu Locke& Key. Skulle tro att det är middle age horror. Riktigt bra och spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips! Är det den som även finns att se på Netflix?

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...