måndag 14 september 2020

Alla lästa böcker i augusti/All the books I read in August.

 (English below)

Jag läste totalt 6 böcker och 1 serietidning i augusti, vilket ändå kändes rätt ok. Jag brukar i genomsnitt läsa 5 böcker/månad och med tanke på att jag hade semester halva augusti så undrar jag varför jag inte läste mer, men bättre än inget!
Den bästa var nog Gideon the Ninth. Jag tyckte den boken var ofantligt rolig och spännande att få läsa, även om Dread Nation och Crownbreaker också var bra. Så det var en bra hög med böcker som jag fick läst i alla fall.

Det syns inte i bilden men jag råkade spilla ut ett halvt glas vatten eller saft på bordet nån gång i somras och så klart dränktes ju Rat Queens i det. Hade inte ens läst den och nu är den helt bucklig och sned. Oerhört irriterande! Men jag såg till att sidorna torkade utan att klistra fast sig i varandra åtminstone. Men usch, sånt är riktigt störigt när det händer!



I read 6 books and 1 comic book in total during August, which is alright. I usually read 5 books/month on average and considering I had my two of my four holiday weeks in August I wonder why I didn't read more, but it's better than nothing!
The best one was probably Gideon the Ninth. I thought that books was really fun and exciting to read, even though Dread Nation and Crownbreaker were really good. So I chose a pretty good bunch of books.

You can't see it in the picture but I accidently spilled a half glass of water or lemonade on the table sometime this summer and of course Rat Queen was drenched in it. I hadn't even read it by then and now it's all dented and crooked. Very annoying! But I let the pages dry without them sticking to each other. At least that something. But I really hate when that happens!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut som en väldigt imponerande hög. De flesta av böckerna är ju inte tunna precis. :) Gideon the Ninth och Dread Nation ska jag köpa nån gång, dem vill jag verkligen läsa!

    Och visst är det IRRITERANDE när sånt händer med ens böcker eller andra prylar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du i för sig rätt i, de flesta av böckerna var ju lite åt det tjockare hållet! Hade nog blivit fler om de var lite kortare. Tror du skulle gilla både Gideon och Dread Nation! Känns som nåt som passar båda våra smaker :D

      Ja, sjukt irriterande! Det är så typiskt att det ska hända just när det ligger nåt ömtåligt på bordet.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...