onsdag 1 april 2020

Nytt i hyllan/New on the shelf

(English below)

I lördags tyckte maken att vi skulle gå en promenad för att få lite motion och efter 50 min av snålblåst från Nifelhem ville jag mest dö i en buske! I slutet sa jag "Nu har vi gått i flera timmar ju" varpå han sa "Näe, vi har gått i snart 50 min!". Motion är Satans påfund. Finns knappt nåt värre! Det är så tråkigt att gå och jag har en kass kropp så jag får blåsor under fötterna och kroppen strejkar i 3 år efteråt (fibromyalgi). Men, på väg hem kom jag på att jag hade ett presentkort på Akademibokhandeln så vi svängde förbi där 5 min innan de stängde! Hann faktiskt hitta två böcker under den korta tiden. Jag kände att jag behövde trösta mig lite efter den hemska pärsen, haha.

Gillar ni att läsa faktaböcker och om vad i så fall?


Last saturday Le Husband wanted us to go for a walk to get some exercise and after 50 minutes of biting winds from Nifelheim I just wanted to lie down and die in a bush! In the end I said "We've been walking for hours!" and Le Husband answered "Bah, we've only walked for nearly 50 mins!". Exercise is plain evil. There's hardly anything worse than that! It's so boring going on walks and I have a sucky body so I get blisters on my feet and my body goes on a strike for like 3 years afterwards (fibromyalgia). But, on the way home I remembered I had a gift card at Akademibokhandeln so we went in there 5 minutes before they closed! I actually managed to find two books during that short amount of time. I felt like I needed to comfort myself after that horrible ordeal, haha.

Do you like to read non fiction books and if so, about what?

6 kommentarer:

  1. Visst är väl motion tråkigt! Vilken tur att du ändå kunde ge dig själv en liten belöning genom att köpa ett par böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy, det kostar man än det ger känns det som, haha. Fast jag är väldigt lat... :P

      Radera
  2. Haha jag är tvärtom! Älskar promenader, speciellt nu när det börjar bli ljusare och varmare. Men det kanske har blivit så eftersom jag i princip alltid haft hundar runt mig som behöver ut :P.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår definitivt lockelsen med promenader i sällskap av en hund! Då kan man ju kombinera rastning och motion med träning och lek, väldigt bra motivation! Men att promenera bara för att det är "bra" och "hälsosamt" är alldeles för abstrakt för min del. Inte motiverande nog :P

      Radera
  3. Fibromyalgi är inte att leka med. Jag har det inte själv men min mamma har svår fibromyalgi. Så det var starkt av dig med en promenad! Klart du ska ha två böcker efter det. :D Den svarte vikingen ser väldigt spännande ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy, stackars din mamma! Min fibro är relativt lindrig jämfört med många andras (har kontakt med ett par stycken "fibropersoner"). Har lindrig till måttlig ME också tydligen, men det är inte alls så illa som det är för en del andra. Så jag ska verkligen inte klaga egentligen!

      Men ja, nya böcker förtjänar man ju alltid, haha. Tror att "Den svarte vikingen" kan vara jäkligt intressant. Jag hoppas det i alla fall!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...