lördag 4 april 2020

2 årsdagen/ 2 year anniversary

(English below)

Min tidsuppfattning rent generellt är rätt dålig tillsammans med mitt minne. Jag minns knappt hur gammal jag är och får fråga min make om det ("Fyller jag 32 eller 33 i år?", haha). Jag kommer nästan aldrig ihåg årsdagar och blandar ihop datum osv. En vecka kan kännas som ett år och ett år kan kännas som en månad, har ingen som helst koll. Så förra året missade jag min egen årsdag med mitt bokkonto på instagram och min bokblogg men i år kom jag fasen ihåg det, dock en månad för sent men jaja. Det är bättre än inget i alla fall!

Det som är viktigast ändå är alla människor jag har fått kontakt med och lärt känna, vid sidan av alla författare vars böcker man har läst och recenserat. Jag har fått läsa så många härliga och spännande böcker, som jag troligen inte hade läst annars! Så tack till alla, både bokbloggare och författare! Tycker att bokcommunityt (finns det ett bra svenskt ord för det? "bokvärlden"?) är så välkomnande och trevligt, vilket jag älskar!


My perception of time is pretty wonky along with my bad memory. I don't remember how old I am and I've had to ask my husband about it ("Do I turn 32 or 33 this year?", haha). I almost never remember anniversaries and I mix dates together and so on. A week can feel like a year and a year like a month, so I'm pretty clueless and therefore I missed my own 1 year anniversary last year of having my book account on instagram and book blog. This year I did remember it but 1 month too late, haha.

But the must important thing is all the people I've come in contact with and gotten to know, along all the authors whose books I've read and reviewed. I've read so many lovely and interesting books that I probably would never have read otherwise! So thank you, both fellow bookstagrammers and authors! I think the book community is very welcoming and nice, which I love!

11 kommentarer:

  1. Stort grattis på 2-årsdagen!! :D Jag är också dålig på att komma ihåg födelsedagar och liknande. Och detsamma gäller för mig angående min egen ålder, haha! :P Och visst är bokvärlden (bra ord förresten!) väldigt trevlig och förstående! Älskar förresten din röda hårfärg om jag inte har sagt det. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tur att man inte är ensam om att ha dåligt minne, haha. Bokvärlden är fantastiskt välkomnande och öppet, det är så himla befriande! Tack! Jag har varit rödhårig i typ 12 år nu, haha. Innan dess var jag svarthårig men tröttnade. Har hittat en jäkla bra färg på ICA faktiskt, vilket är ovanligt. De brukar annars bara ha vanliga hårfärger men nu har de plockat in flera varianter. Tips om du är sugen på ny hårfärg! :P

      Radera
    2. Åh tack för tipset! :D Jag har faktiskt alltid drömt om att ha rött hår så va fasen, kanske en dag! Ska definitivt kolla på ICA nästa gång jag är inne.

      Radera
    3. Kör bara, säger jag! Man lever bara en gång. Ska se om jag kanske kan hitta en länk eller nåt på hur färgen ser ut (om jag kommer på namnet).

      Radera
    4. Du har så rätt! :D Tack, det vore jättesnällt!

      Radera
    5. Jag var på Ica idag och tog en bild på hårfärgen så jag kunde googla fram en bild, så här är den:

      https://www.google.com/search?q=l%27oreal+colorista+bright+red&client=ms-android-samsung-gs-rev1&source=android-browser&prmd=isvn&sxsrf=ALeKk00dig3iQzHQfVzTCnBJkQW4365B-Q:1586366382166&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjp6MSlq9noAhXq8KYKHQxnCZ0Q_AUoAXoECA4QAQ&biw=412&bih=682&dpr=2.63#imgrc=6cTRUoF5NIuMZM

      Radera
    6. Åh tack snälla! Ska kolla efter den nästa gång jag är inne på ICA. :D

      Radera
  2. Grattis! :D Det är väldigt roligt att få följa dig här och på instagram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och detsamma, lika kul att få följa dig! :D

      Radera
  3. Känner igen mig! Brukar också lätt kunna glömma bort hur gammal jag är haha ��Jag är ju relativt ny i denna värld jag både bloggar om böcker och har en youtube kanal. Älskar booktube. Vad heter du på instagram? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte dåligt att ha en youtubekanal! Jag känner mig alldeles för kameraskygg för det, haha. Tycker du att du har fått samma bemötande som jag eller har du en annan uppfattning om bokvärlden i helhet?

      Jag såg att du redan hade hittat min instagram!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...