lördag 4 januari 2020

Alla lästa böcker i december/ All the books I read in December

(English below)

Jag ska snart göra en sammanfattning av läsåret 2019, men först tänkte jag "redovisa" det jag läste i december. Det blev trots allt 7 lästa böcker, vilket jag faktiskt blev förvånad över med tanke på hur mycket tvspel jag har spelat, haha. Men samtidigt har man ju varit mer ledig i december jämfört med annars. 7 böcker kändes ändå rätt lagom. Jag tror annars att jag brukar ligga på cirka 5 st/månad i genomsnitt.

Hur mycket läste du i december?


I'll soon do a summary of everything I read in 2019, but first an account of what I read in December. It came down to 7 books after all, which surprised me since I've been playing alot of videogrames, haha. But at the same time there was alot more holidays during december compared to other months. 7 books is pretty alright. I think I usually read somewhere around 5 books per month in average.

How much did you read in December?

9 kommentarer:

  1. Jag gillar din Deadpool figur! :D Och det är en spännande bokhög du har där, flera av dem vill jag kolla upp lite närmare. Vilka spel har du spelat? (om det är okej att fråga). Det var väldigt längesen jag själv spelade men det är alltid roligt att höra vad andra gillar. :P

    Och din blogg är jättefin! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst är Deadpool söt? Vill också ha enhörningstofflor :D Vad kul! Det blev lite mer faktaläsning i december jämfört med annat, men ibland får man ju mixa till det lite ;)

      Så klart du får fråga om spelen! Jag har nötat Assassin's Creed Odessey rätt mycket de senaste månaderna. Riktigt roligt spel! De har släppt allt mer fritt nu och plockat in lite mer humor jämfört med de tidigare spelen, så det är riktigt skoj. Synd bara att jag typ spelat klart allt :(

      Vad brukade du spela när du gjorde det?

      Och tack! :D Kände att jag ville göra nåt annat med bloggens utseende, såg så tråkig ut.

      Radera
    2. Jag har inte spelat just det Assissin's Creed spelet men jag har sett min bror spela det. :) Det ser riktigt snyggt ut och jag gillar också när det kommer in lite humor i spelen! :D Förstår om det känns tråkigt att nästan vara färdig med ett spel man tycker om. Det finns inte en massa sidouppdrag som du kanske har kvar?

      När det kommer till spel är jag nog lite nördig och gillar de äldre konsolerna, typ Nintendo 64, Super Nintendo men även Playstation 3. Älskade Tomb Raider spelen (gör väl det fortfarande), vissa Zelda-spel och ett gammalt spel till Super Nintendo som heter Pocky och Rocky! :P

      Radera
    3. Jag har sjukt många sidouppdrag kvar, men det känns inte lika intressant av nån anledning. Men tror jag är i en "läsperiod" nu istället, haha. Har inte varit så sugen på att spela. Men du borde definitivt pröva, riktigt kul att spela!

      Kul med nostalgikonsoler! Jag älskade att spela på Nintendo 8-bitars som barn (har ett i garderoben), speciellt Mario och Piff & Puff, haha. Hade Playstation 1 med tomb raider till, men jag fattade inte det spelet av någon anledning? Vet inte om jag bara var trög eller om spelet var konstigt, haha. Har Tomb Raider till mitt xbox men har knappt spelat det.
      Zelda älskar min man också, haha. Jag fattade inte det heller som barn, fast då var det också till 8-bitars. Jag är nog lite trög... ;) Har du spelet Elder Scrolls-spelen nån gång?

      Radera
    4. Men det är härligt med läsperioder! Passa på att läsa så länge du kan, haha! :P
      Jag kommer ihåg när jag köpte mitt alldeles första tv-spel för mina EGNA pengar! Jag var sju år, vi var och hälsade min moster och där fanns en spelbutik med begagnade spel. Min bror köpte ett Star Wars-spel och jag tog bara ett för att jag tyckte det såg fint ut. Kartongen fanns inte men etiketten var så guldig och fin och det var ett fint namn på det. Spelet var Zelda (Super nintendo) Det kostade 50:-.
      Men spelet var lite för svårt för mig då. Jag var själv lite trög. ;)

      Min moster frågade om det finns ett spel med blommor i. Killen vid disken bara tittade på henne, haha! :D

      Nej Elder Scrolls har jag aldrig spelat och jag tror inte jag har sett någon annan spela det heller. Visst är det ett onlinespel? Nu blev jag sugen att kika på Youtube efter det. :D Är det ett spel du tycker om?
      (Sorry för ett långt inlägg)

      Radera
    5. Haha ja, ibland måste man ju ha några läsperioder! Är "redan" inne på min 3:e bok i år så det känns bra.

      Vilket roligt sätt att upptäcka Zelda! haha. Kändes rätt random. Tänk om spelen kunde kosta 50 kr idag. Det hade varit nice. Jag fick Diablo II (PC) som 12-åring och försökte spela det flera gånger men fattade aldrig nåt. Det var först i sena tonåren som det var riktigt roligt. Bara massa monster och konstigheter överallt, haha. Vissa spel är ju uppenbarligen anpassade efter ens ålder!

      Elder Scrolls är en spelserie, vet inte hur många de är uppe i nu. Ett RPG-spel som är riktigt kul. Jag började spela Oblivion först och när det kom var det helt otroligt vad gäller grafiken och spelupplevelsen. Sen kom Skyrim var ÄNNU mer mind blowing. Nu tror jag man kan spela det online, men jag har inte spelat nåt sen Skyrim (som jag spelade ca 12h/dag). Riktigt bra spel faktiskt! Vår ena katt är döpt efter Skyrim, haha. Han heter Dovahkiin, vilket betyder "Drakfödd" (Dragonborn) på det påhittade drakspråket i spelet, haha.

      Radera
    6. Ja det var ett väldigt random sätt att upptäcka Zelda på! :D Oj, redan inne på den tredje boken! Härligt! :D

      Oblivion och Skyrim känner jag till och har sett lite av dem men aldrig spelat dem. Dem ser faktiskt väldigt bra ut! Älskar att ni döpte en av era katter efter spelet, sånt är så himla roligt tycker jag! :D Nu blev jag faktiskt väldigt sugen på att kolla upp Skyrim. Hm... får nog slå en signal till lillebror, han är expert på spel. (Jämfört med mig i alla fall, haha)

      Radera
    7. Ja, fast jämfört med dig är väl 3 lästa böcker hittills i år ingenting! ;) Du är väl på din 23:e eller nåt, haha.

      Du borde definitivt pröva Skyrim! Oblivion är ju inte riktigt lika coolt idag, med tanke på hur allt utvecklas. Men AC Odessey är som sagt också ett tips. Sjukt bra!

      Haha, jag är väldigt sådär... att katter ska ha "riktiga" namn (inte typ Skorpan, Gullan, Katt, Missan/Missen osv, men samtidigt kan de ju inte heta vad som helst, haha. Måste ju vara lite speciell. Så ena katten (som tyvärr är död nu) hette Fungus, haha. Fast med ett svenskt uttal, lät typ som Amadeus. Och så är det ju Dovahkiin (Lillen kallas han för) och Nova (Tanten). Nova heter som hon gör pga att jag älskar rymden. Av nån anledning är jag rätt bra på namn. Ena ödlan heter Inferno, min orm heter Knut (lol) osv. Kul att komma på namn!

      Radera
    8. Haha nej jag har kommit ungefär lika långt som du med läsandet. Just nu är jag inne i en period då hjärnan inte vill fokusera riktigt. Men det gör inget. Tänkte prova läsa lite serier istället. Ska plocka upp Monstress härnäst. Har faktiskt beställt Hellboy Library Volume 1: Seed Of Destruction And Wake The Devil, för julklappspengarna. Har aldrig läst Hellboy förut! :D

      Jag ska definitivt pröva Skyrim om jag får chansen!

      Vilka häftiga namn era djur har! Håller med dig att katter ska ha "riktiga" namn. Älskar Fungus och Nova! Och Knut är ju förträffligt, väldigt passande haha! ;D

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...