måndag 6 januari 2020

Läsåret 2019 / What I read in 2019

(English below)

Nu ska jag försöka mig på en sammanfattning av året 2019. Jag har ju dåligt minne, så vi får se hur bra det här går, haha.
Hur som, de första 5 månaderna av året skrev jag min examensuppsats och hade mer tid till att läsa, tro det eller ej, eftersom vi inte hade några lektioner i skolan. Sedan tog jag min examen och hade ungefär 1 vecka ledigt innan jag började på mitt nya jobb i början av juni och efter det så har man så klart inte haft lika mycket tid till att läsa. Det är skillnad på att vara i skolan 3-4 dagar i veckan, sluta kl 12 och liknande, jämfört med att jobba heltid och komma hem runt 5 på dagarna. Dessutom har jag perioder av både ledinflammationer, värk och muskelsmärtor som gör att jag dels har ont som fan men också blir helt slut i huvudet. Så det påverkar också ens läslust och ork. Men annars har det nog flutit på rätt bra. I alla fall fram till i september/oktober då jag började spela Assassin's Creed Odessey, haha. Då höll man på med det istället. Men sån är jag, jag gör vissa saker enormt mycket i perioder för att sedan inte göra det alls eller i alla fall mycket mindre.

2018 läste jag sammanlagt 76 böcker och jag började med bookstagram och bokbloggandet just för att se hur mycket jag egentligen läser. Innan dess hade jag ingen aning, jag trodde att det var kanske 20-30 böcker/år. Men så var det visst inte. Och nu har jag äntligen sammanställt läsningen 2019. Om jag räknar med de serietidningar jag läste så landar antalet på 83 böcker och serietidningar! Det känns rätt bra. Jag ville läsa mer än året innan, så oavsett om jag räknar med serietidningarna eller inte (79 böcker) så slog jag året dessförinnan. Känns bra!

Håller du koll på antalet böcker du läser per år och hur mycket läste du i så fall under 2019?




 I will now try to do a summary of 2019. I have a really bad memory, so we'll see how well this will go, haha.
Anyway, the first 5 months of the year I wrote my graduation thesis and had more time to read, believe it or not, since we didn't have any classes in school. And then I graduated and had like 1 week off before I began working at my new job in the beginning of june. After that I didn't have that much time to read because it's a huge difference to be at school like 3-4 days per week, get off at 12 and so on, compared to work full time and get home by 5 o'clock every day. I also have periods of joint inflammations, aches and muscle pains, so I'm in pain but it also affects my brain, it makes me so terribly tired and that does alot for your reading and energy. But other than that I think it's been going well. Atleast until September/October, because that's when I began playing Assassin's Creed Odessey, haha. So I was busy with that instead. But that's me, I do certain stuff alot some months but can all of the sudden not do them at all or very little the months afterwards.

2018 I read 76 books in total and I began with the whole bookstagram and book blogging just to see how much I really read. Before that I had no idea, I thought I read like 20-30 books/year, but apparently not! And now I've done a summary of 2019. If I count in the comic books I read than the total amount came down to 83 books and comic books! It feels nice. I wanted to read more than the previous year and if I dont count in the comic books I still read more than the year before (76 books 2018 and 79 books 2019), so it feels good!


Do you keep count of the books you read each year and how much did you read durin 2019 if so?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...