torsdag 12 december 2019

Recensionsexemplar/Review copy

(English below)

Fick nyss hem ett recensionsexemplar från utlandet (minns tyvärr inte exakt vilket land, men kan gissa på USA) som jag tycker verkar spännande. Omslaget är jäkligt snyggt om inte annat!
Nu känner jag dock lite press, för jag är som sagt inte van vid att ha 50+ olästa böcker hemma och kan bli lite anti mot att läsa, för att jag har alldeles för mycket att välja bland = beslutsångest = inget blir läst. Förstår inte hur ni som har flera hundra olästa böcker hemma överlever? Hur väljer man ens!?
Jag brukar kanske ha 10-15 olästa böcker hemma samtidigt och när jag ska välja brukar det gå rätt enkelt, för är jag sugen på fantasy har jag bara några få böcker i den genren. Är jag sugen på historia har jag att välja mellan faktaböcker eller romaner. Men när man har sådär jättemånga finns det ju minst 10 i varje genre. Hur väljer man!? Haha. Snacka om I-landsproblem... 🙈 Extra stort tack till Lisa i alla fall, som skickade sin bok till mig! 🙏

Tar ni emot recensionsexemplar och tackar ni i så fall ja till alla erbjudanden eller bara några?



I just got a review copy sent home to me from abroad (unfortunately I don't remember from which country, but I would guess USA) that I think seem exciting. The cover is really nice at the very least! I do feel some pressure now though, because I'm not used to have 50+ unread books at home and that can make me a bit anti against reading, because I have too much to choose from = decision-making anxiety = nothing gets read. I dont get how some of you people out there can have several hundred unread books at home and survive it. How do you even choose?!
I usually have like 10-15 unread books at home at the same time and when I choose one it's usually pretty simple. If I feel like reading fantasy I only have a few to choose from. If I feel like reading history I can choose between fact or fiction. But when you have that many books you have atleast 10 in each genre so how do you choose just one?! Haha. Talk about havin a first world problem... 🙈
A huge thank you to Lisa anyway for sending me the book! 🙏

Do you accept review copies and if so, do you accept every offer or just some?

3 kommentarer:

  1. Det är därför jag gör TBR-högar för varje månad, annars skulle jag bara stå och stirra på bokhyllan och inte kunna välja om jag valde en ny bok efter att en var utläst :p. Jag tackar inte ja till alla recensionsexemplar, känner jag att boken inte alls passar mig eller att jag har alldeles för mycket att göra en period så tackar jag nej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hur väljer du TBR-högar och hur vet du om du orkar läsa dem? Haha. Jag går väldigt mycket efter smak och lust i stunden. En bok jag var sugen på en vecka sen kanske jag inte alls är sugen på nu. Men du kanske slipper sånt?

      Radera
    2. De recensionsexemplar som jag tackat ja till eller bett om åker direkt in i TBR-högen. Sedan väljer jag de som jag känner för när högen ska göras klar för nästa månad :) Det brukar inte vara något problem med att jag inte är sugen på dem.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...