onsdag 24 juli 2019

En överraskning/A surprise!

(English below)

Idag efter middagen sa maken "Är du redo för din överraskning nu?". Jag bara tittade skeptiskt på honom och undrade vad tusan han menade (vår humor är lite... udda, så man vet aldrig! Haha). "Pfft, vaddå 'överraskning'?" sa jag. "Blunda så får du se" sa han (vilket i sig är ett konstigt uttryck). Visst, jag blundade ju men med väldigt mycket tveksamhet, för alltså.. han kan hitta på vad fasen som helst, haha.

Men det var faktiskt ett bokpaket från Adlibris med 6 böcker! 😍 "Bara för att har du varit så snäll mot mig" sa han (precis som att jag annars brukar vara elak 😂). Tyvärr hade jag redan en av böckerna ("The wolf wilder") så vi sa att den kan jag ju lotta ut, men sen såg vi att boken var i rätt dåligt skick. Sidorna var böjda, trasiga och bubbliga. Såg ut som att nån hade spillt nåt på dem, så den får vi nog skicka tillbaka. Så ingen utlottning där inte.
Men jag fick ju böcker! Och min man är skitduktig på att hitta böcker som jag gillar. Jag kan stå i en bokaffär i flera timmar och kanske hitta 1 bok jag vill ha, medan han kan hitta 5 som jag har missat av nån anledning. Han är en bra liten hjälpreda, minst sagt! Haha. Väldigt gulligt av honom 💓

Gillar du att bli överraskad? Har du läst någon av böckerna nedan?


Today after dinner Le husband said "Are you ready for your surprise now?". I just looked at him in a very sceptical way and wondered what the hell he meant (our sense of humor is a bit... odd, so you never know! Haha). "Pfft, what do you mean 'surprise'?" I asked. "Close your eyes and you'll see" he said (which in itself is a very weird expression). But sure enough, I closed my eyes with alot of hesitation because.. Well, he can be really sneaky!

But it was actually a book package from Adlibris with 6 books in it! 😍 "Just because you've been so nice to me" he said (like I'm mean every other time 😂). Unfortunately I already had one of the books ("The wolf wilder") so we said that I could have a giveaway but then we saw the condition of the book and it wasn't great. The pages were bent and torn, some even looked like they've been wet so we're sending it back. So no giveaway there.
But I got books! And Le Husband is really awesome at finding books I like. I can stand in a bookshop for hours and maybe find 1 book I want while he can find 5 books that I've missed for some reason. He's a nice little helper, haha. Very sweet of him 💓

Do you like surprises? Have you read any of the books above?

4 kommentarer:

  1. Wow vilka fina böcker! :D Jag måste kolla upp allihop, har inte sett dem förut. Vad snällt av honom! Det är kul med överraskningar, speciellt när de handlar om böcker, hehe. En sån hjälpreda att hitta böcker som man tycker om skulle en ha! Fast du hjälper ju också med din blogg, så jag är glad ändå. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Vet inte hur fasen han gör för att hitta alla. Varenda en verkar spännande. Han är jäkligt bra på det, haha. Hoppas du hittar böckerna och kan läsa dem! :D

      Radera
  2. Vilken fin överraskning! :D Har inte hört talas om en enda av dem så nu blir det att läsa på om dem :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, det var fint! Hoppas du hittar dem och gillar dem :D De verkar ju rätt spännande ändå :D

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...