måndag 22 juli 2019

Ursäkta frånvaron/Sorry for the absence

(Englisg below)

Ursäkta min frånvaro! Tyvärr har jag inte hunnit läsa så mycket sedan den senaste recensionen. Vi flyttade ju för inte så längesen och vi har haft massa saker som vi måste köpa och greja med. Först var det ju sängen och krånglet med huvudänden som var trasig. Den fick vi förvara i sovrummet tills vi hörde av från butiken om att de hade fått in en ny (vilket de aldrig fick, för huvudänden har utgått...). Sedan var vi iväg till IKEA för att köpa både hyllor och en tvbänk. Det krånglade ju också så klart. Tvmöbeln byggde vi ihop sent på kvällen och vi lyckades ju så klart skruva ihop den spegelvänt, så det var bara att börja om... Jag började undra hur många skilsmässor IKEA egentligen ligger bakom varje år.... 😂

Och igår satte vi upp klätterhyllor till katterna och efter 3 hyllor gick allt åt skogen. Maken lyckades borra fel i väggen 2 gånger och sen tappade han humöret, haha.
Känner att jag inte riktigt orkar läsa när det väl är lugnt och skönt här hemma. Ligger mest och slökollar på telefonen, för mer orkar jag inte. Så, det förklarar saken.
Dessutom läser jag en bok just nu som inte riktigt fångat mitt intresse... Det hjälper ju inte direkt.

Hur ser er läsning ut nu i sommar? Flyter det på eller får det stå tillbaka för utflykter och liknande? Var läser du helst?




 Sorry for my absence! Unfortunately I haven't had the time to read that much since the last review. We moved not long ago and we've had so much things to buy and deal with. First the bed that we bought with the broken headboard. We had to store the headboard in our bedroom until the store where we bought the bed, got in touch with us about the new headboard and when it had arrived (which it never did, because it's out of order...). Then we went to IKEA to buy shelves and a tv stand. We had issues with that too of course. We built the stand late at night and we built it reversed, so we had to start over... I began wondering how many get divorced each year because of IKEA... 😂

And yesterday we mounted cat climbing shelves on the wall and after we had done 3 of them all went to hell. Le Husband managed to drill several holes wrong twice and lost his temper, haha. I feel like I dont have the energy to read once it's calm at home. I pretty much just browse around online watching random stuff, because I'm too tired. So that explains it.
Also I'm currently reading a book that hasn't intrigued me enough to keep me going... Doesn't help either.

How's your reading during summer? Does it move forward or does it have to stand back for all the summer activities and such? Where do you prefere to read?

6 kommentarer:

  1. Så tråkigt att det ska strula! Det är som en regel, strular en grej kan man ge sig sjutton på att det dyker upp problem på fler ställen. :p Haha, jag tror du är inne på något där om IKEA! Tror dem ligger bakom en hel del gräl och skilsmässor. ;) Hoppas att det börjar lugna ner sig för er nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kommer jag låta som världens drama queen, men krångel är lika vanligt för mig som det är att andas. Kan det krångla så gör det det, oavsett vad det gäller, stort som litet. Prick allt! Inte konstigt att man är bitter ;) Men nu är det lite lugnare och jag hoppas att jag snart kan växla upp med läsandet.
      Är det bara jag som är seg att läsa på sommaren?

      Radera
    2. Du är inte ensam om att ha det svårare med läsning på sommaren. Det är min segaste och tuffaste period också. Men så är det ju också den tuffaste årstiden i övrigt för mig så det kanske inte är så konstigt. Men vi får hålla tummarna att det är på väg att rätt håll nu! :)

      Radera
    3. Hur är den tuff för dig? Sommaren alltså. Allergier? Värme? Eller alla krav på att man ska GÖRA saker?

      Till min förvåning hade jag inte alls läst så få böcker som jag först trodde (refererar till dagens inlägg).

      Radera
  2. IKEA är alltid spännande :P. Är väl oftast något som går helt fel när man ska bygga ihop deras grejer :p.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fy fan... Om helvetet existerar kan jag ge mig fan på att det finns en speciell IKEA-avdelning där man måste bygga ihop massa möbler och oavsett hur man än gör blir det bara fel hela tiden. Tänk dig att spendera en evighet med det...

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...