lördag 27 februari 2021

Nytt i hyllan / News on the shelf.

(English below)


Årets bokrea har ju som bekant dragit igång och jag kollade igenom den men hittade inget av intresse. Tyckte utbudet var rätt kasst faktiskt, i alla fall på de ställen jag orkade titta på. Det här stoppade ju dock inte mig från att köpa böcker, men inte till reapris, haha. Det var dock ett tag sen jag gjorde ett större inköp böcker så det kändes skönt att få göra. Min bokhylla med olästa böcker är rejält påfylld nu.
Jag är så taggad på att få läsa dem allihopa, även om det kommer dröja ett tag innan de blir det.

Hur har det gått för er under bokrean och har ni läst några av böckerna nedan?


The annual book sale (in Sweden) is on and I've looked it through but I didn't find anything of interest. I thought that the supply of books was pretty bad, at least where I had the energy to look. This didn't stop me from buying books though, just not for a cheaper price, haha. It was, however, some time ago I ordered this many books so it felt nice doing it again. My bookshelf of unread books is fully stacked now. I'm really excited about reading them all, even though it will take a while before they will be read.

Do you have book sales where you live and have you read any of the books above?

7 kommentarer:

  1. Åh så många där som jag är nyfiken på! The Gilded Ones köpte jag också och hoppas läsa snart :) Haha, jag köpte alldeles för mycket på rean :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Det är roligt när fler läsa samma eller liknande böcker som en själv. Det inte ofta jag ser det faktiskt, så det uppskattas alltid! Får hoppas att "The Gilded Ones" faller oss båda i smaken. Jag tycker det är så spännande med böcker som skiljer sig från massan, oavsett om det gäller fantasy eller böcker i allmänhet. Icke vita författare behöver få mer plats och uppmärksamhet, så jag försöker leta efter såna böcker.

      Radera
  2. Den enda jag har läst är The Deathless girls och den tyckte jag var bra. Flera av dem har jag sneglat länge på, bl.a. Witch och The Gilded Ones. Och det ska bli kul att höra vad du tycker om A Fool's Hope!
    Jag hittade lite på rean men inte så mycket som jag hoppades. Engelska böcker böcker brukar lysa med sin frånvaro på rean. Men jag hittade faktiskt tre engelska böcker på Adlibris som jag velat läsa länge, så skickade snabbt in en beställning. Men fick sen som svar att dem var slut! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, najs. Om du gillade den är jag rätt säker på att jag också kommer göra det ;D Det verkar vara rätt många som varit sugna på "The Gilded Ones". Omslaget är ju väldigt iögonfallande om inte annat.
      Jag minns inte hur det har varit på tidigare bokreor, men engelska titlar brukar alltså inte vara med så mycket? Tycker det var rätt snålt på rean överlag vad gäller fantasy.
      3 böcker är ändå bra, med tanke på hur det såg ut... Jag hittade ju noll. Fast drygt att de var slut. Letade du upp nåt annat istället eller gav du upp?

      Radera
    2. Ett tips med The Deatless Girls är att gå in med öppna ögon. Den var lite långsammare än vad jag trodde men ändå bra skriven. Hoppas du kommer tycka om den. :)
      Nä, jag hittade inga andra böcker som ersatte de tre engelska. Men jag är nöjd med de svenska jag hittade, så okej ändå. ;)
      Men jag håller med dig om att det var snålt på fantasy på rean! Vet inte riktigt varför det är så. Men man får väl vara tacksam för det lilla. :D

      Radera
  3. Jag har köpt 10 böcker på rean så man får väl säga att den blev lyckad för mig :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen oj, det var inte dåligt! Haha. Önskade att jag också hade gjort det.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...