torsdag 19 november 2020

Nytt i hyllan/News on the shelf

(English below)

Jag har inte så jättemycket att berätta då jag haft lite annat för mig, men jag har fått hem två nya böcker (och ett nytt husdjur!). Robinson Crusoe vann jag på omnible och Borne köpte maken till mig när han var inne i Göteborg. När jag köpte material till mina julkort (gör kort för hand varje år) så fick jag med gratismaterial, bland annat bokmärken! Nu har jag en hel bunt jag kan använda.

Angående husdjuret så adopterade vi en tokaygecko som behövde ett nytt hem. Han hade varit på rymmen 1 år och därför inte fått i sig tillräckligt med kalcium, så han har inte kunnat växa ordentligt. Svansen är sned och han är mindre i storlek än han ska vara, men annars är han frisk och kry. Jag har alltid velat ha en tokay, även om de är aggressiva och skäller (hanar). Men jag ska inte ha honom som en knähund ändå, så det gör ju inget, haha. Så länge han inte biter av mig ett finger är jag glad.

Har ni några husdjur eller djur ni skulle vilja ha?


I don't have a lot to report, because I've had other things to deal with but I recently got two new books (and a new pet!). I won Robinson Crusoe in one of Omnible's giveaways and Le husband bought Borne as a gift to me when he was in Gothenburg. When I bought material for my christmas cards (I always make the cards by hand each year) I also got some free stuff, among them bookmarks! So I have a bunch now that I can use.

Regarding the pet. We adopted a tokay gecko that needed a new home. He had been on the run for a year and therefore not gotten enough calcium, so he hasn't been growing properly. His tail is crooked and he's in a smaller size than he should be, but other than that he's healthy. I have always wanted a tokay, even though they are aggressive and bark (males). But I'm not gonna use him as a lap dog anyway, so it doesn't matter, haha. As long as he doesn't bite off a finger I'm happy.

Do you have any pets or animals that you really want?

4 kommentarer:

  1. Jag har ju mitt lilla monster Nitro, hade gärna haft fler hundar men tror inte han skulle uppskatta det så mycket så han får vara ensamhund och njuta av all uppmärksamhet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, är Nitro ett s.k. "ensamtbarn" som trivs med det? Hundar är ju mycket jobb också, så förstår om man bara håller sig till en, man jag är ju lite av en hoarder så bara ett djur går inte, haha. Dock är jag ändå en sansad hoarder, skaffar bara djur jag faktiskt kan ta hand om och ge vad de behöver :P

      Radera
  2. Jag har en pigg snart 2 årig sheltie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad mysigt! Shelties är så fina också :D

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...