fredag 9 oktober 2020

Nytt i hyllan/ New on the shelf

(English below)


Häromdagen köpte jag en bokbox från Seraf förlag, för det är nåt jag saknar; att kunna köpa bokboxar, t.ex. som Owlcrate. Hade gärna prenumererat på det, men frakten och tullen hade blivit svindyr, så det har man ju knappast råd med. Varför har inte Sverige fixat fram nåt liknande? Det var därför jag blev så glad när Seraf började med sina boxar, även om jag missade de första (med boken "Höstglöd").
Just den här boxen innehöll Caroline Hurtigs nya bok "Den röda falken" samt lite smått och gott på samma tema, bland annat specialgjort te, ett doftljus, ett bokmärke, en illustration (på karaktärerna i boken) och en doftpåse med lavendel. Jag älskar lavendel så det passade ju bra, haha. Doftljus älskar jag också men vet inte om jag vågar tända ett med tanke på att Tanten (ena katten) har doftutlöst astma. Dock brukar det vara rökelser som framkallar det, så får se om jag vågar tända ljuset eller inte.
Hur som, en rolig upplevelse att få hem en bokbox med både en ny bok och en massa saker med samma tema.

Har du köpt en bokbox/book crate nån gång?


The other day I bought a book box from Seraf förlag, because that something I miss; to be able to buy book boxes, like Owlcrate for example. I'd love to subscribe to it, but the shipping and the customs fee is really expensive, so I could never afford it. Why doesn't Sweden has something like that? That's why I was so happy when I saw that Seraf offered book boxes, even though I missed the first ones (with the book "Höstglöd").
This box in particular contained Caroline Hurtigs new book "Den röda falken" and then some smaller things within the theme, like a special edition tea, a scented candle, a book mark, an illustration (of the characters in the book) and a fragrance bag of lavender. I love lavender, so it was very fitting, haha. I also love scented candles but I don't know if I dare to light it considering Tanten (one of our cats) has odor-triggered asthma. It's usually incense that triggers it, so I might dare to light it later on.
Anyhow, a fun experience to get my hands on a book box with both a new book and some other things in the same theme!

Have you ever bought a book box/book crate?

2 kommentarer:

  1. Tycker de utländska boxarna som finns verkar så mysiga och roliga! Men känner de är för dyra som du säger. Jag köper däremot en box till min hund varje månad :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Blir alltid lite avis när de visar typ förra månadens "crate" och det är massa fina saker. Det är synd att de ska vara så himla dyra för oss här borta :(
      Haha, jag köper också boxar till katterna, fast var 3:e månad för de drunknade i leksaker efter ett tag och så unga är de inte längre :P

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...