onsdag 30 september 2020

Alla lästa böcker i september / All the books I read in September

(English below)

Eftersom jag läser en relativt tjock bok nu så kommer jag inte hinna läsa klart den idag, så kan lika gärna "redovisa" månadens läsning redan nu.
Det blev totalt 4 böcker, 1 serietidning och 1 mangabok. Helt ok ändå, med tanke på att min hjärna har strejkat en hel del under månaden som gott. Jag har dock gått ner lite i arbetstid och börjat promenera hem från jobbet (5 km) 2 gånger i veckan till att börja med, i hopp om att det ska göra mig lite gott. Kan ju alltid hoppas att hjärnan blir glad av det. Man ska inte ha för höga krav på sig har jag lärt mig, haha. Men jag är nöjd ändå.


Since I'm reading a relatively thick book now I wont finish it today, so I can just as well "report" this month's read books now.
In total it came down to 4 books, 1 comic book and 1 manga book. It's alright, considering that my brain has been on a strike on and off pretty much the whole month. I've gone down in work hours and began walking home from work (3.11 miles) 2 times a week to begin with, in the hopes of it doing something good for my health. One can only hope it'll make my brain happy. It's never good to have too high expectations of oneself I've learned, haha. But I'm content no matter what.

5 kommentarer:

  1. Känner igen det där med en strejkande hjärna. Hoppas det blir lite bättre snart och det var duktigt gjort att göra dem förändringarna! Tycker det var en riktigt imponerande hög. Har du någon favorit bland dem? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju säga att din katt är så fin med sin svarta fläck på nosen. :D

      Radera
    2. Jag får försöka vila så mycket jag kan, men det är svårt när helgerna är så korta. Vad gör du när hjärnan inte vill vara med?
      Just förra månadens hög fanns ingen riktigt stark bok som stod ut, men "Kvinnor och kungar" var intressant att läsa och en lite annorlunda faktabok.

      Ja, visst är han fin? Hans näsfläck är ett upp- och nedvänt hjärta, vilket jag tycker är lite häftigt, haha.

      Radera
    3. Ja det är bra, vila så mycket du kan. Ja helgerna går alldeles för fort!

      När min hjärna inte vill vara med så "stänger jag in mig". Drar för gardinerna (mörkläggningsgardiner, skitbra!) och kryper upp i läsfåtöljen. Om jag inte orkar läsa så kan sitta och blunda eller lyssna på musik. Serier tycker jag funkar bra annars om det blir för mycket med en bok.

      Ta hand om dig! <3 :)

      Radera
  2. Häxorna lyssnade jag på som ljudbok för några månader sedan. Tror det var du som tipsade mig om boken. I Augusti läste inte jag så mycket. Det är okej att ha lässvackor. :)

    SvaraRadera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...