lördag 6 juni 2020

Alla lästa böcker i maj/ All the books I read in May

(English below)

Majs bokhög var lite bättre jämfört med månaden innan dess. Den här gången tyckte jag om alla böcker! Det var en som var lite seg och det var Requiem, dock inte dålig men för detaljerad så det blev lite segt för min del att läsa den. Annars så njöt jag av varenda bok jag läste, så det känns ju skönt! Jag kan inte riktigt välja en favorit heller, just för att det var så många bra.

Livet i sig har ju inte varit lika kul eller lätt, men det är väl tur att man har böcker istället! Vår ena katt fick urinstopp igen i början av maj och sedan nu i juni, så vi har fått besöka veterinären 2-3 gånger på mindre än 1 månad. Det är segt och dyrt. Men huvudsaken är ju att kissen mår bra, vilket han gör nu. Får bara hoppas att det håller sig så!

Hur har er läsmånad sett ut?



The bookpile of May was a bit better than the month before. This time I liked every book! It was just one that was a bit slow and that was Requiem, it wasn't bad though but too many details so it made the reading slow in my opinion. Other than that I really enjoyed reading each and every book I read, so that's really nice. I can't pick a favorite either, because there were so many good ones.

Life itself hasn't been as fun or easy, but that's why you have books! One of our cats' had a urine stop again in the beginning of may and then in june, so we've been to the vet like 2-3 times in less than a month. That sucks and is expensive. But the important thing is that the kitty is well, which he is now. I just hope that continues!

How was your reading month?

7 kommentarer:

  1. Härligt att det blev en lite roligare läsmånad. :) Jag tror det börjar vända för mig också nu efter en del lite halvbra böcker. Vet du om Queenslayer är den sista boken i serien? Eller finns det en till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, det är segt med halvdana böcker! Queenslayer är näst sista boken. Crownbreaker ska vara den sista om jag förstår det rätt. Har du läst nån av dem ännu?

      Radera
    2. Okej tack, då vet jag! :) Nej jag har inte hunnit, ska köpa den första boken för mina födelsedagspengar. :D

      Radera
    3. Oh, jag är SÅ nyfiken på vad du kommer tycka om serien. Skulle nog säga att 1an är bra men att böckerna efteråt är mycket bättre. Det börjar bra men blir bara bättre och bättre.

      Radera
    4. Jag ska beställa den nu ikväll! :D Okej det är faktiskt bra att veta, många gånger är det ju så att en serie växer med tiden. Men det ska bli spännande att testa! Fick du avin från posten sen? Säg till annars för då jäklar pratar jag med dem, haha!

      Radera
    5. Håller tummarna för att du kommer gilla dem! Jag fick hem avin, men hämtade ut paketet idag tillsammans med ett annat. Tack så jättemycket! Kändes lite som ens födelsedag eller nåt, haha.

      Radera
    6. Varsågod! Jag är bara glad att du ville ha boken! :) Haha, jag förstår vad du menar. Känns alltid lite som en julafton när en ny bok kommer hem till mig.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...