måndag 27 april 2020

Nytt i hyllan/New on the shelf

(English below)

Jag såg att de hade rea på Bokus.com så jag fick ju änna passa på kände jag. Till min makes förtret, haha. "Det är nog köpstopp för dig nu" sa han. "Jaså?", svarade jag oskyldigt, haha. Sen frågade han hur många olästa böcker jag hade och jag sa att jag inte visste. Så vi räknade. Jag tror vi räknade till 80 st. Det är mer än normalt i alla fall. Men nu har jag ju alltid nåt att läsa i alla fall!
Några av böckerna nedan är tips man fått på Vargnatts blogg! Ska bli spännande att hugga in i och läsa, när man väl har tagit sig igenom alla andra böcker som står på kö. Jag har något inofficiellt system som jag knappt själv är medveten om att jag har. Jag försöker ta böckerna efter "ålder", alltså när jag köpte dem. Men det beror lite på vad jag är sugen på att läsa också. Jag tar böckerna och dagens som den kommer ungefär.

Hur avgör ni vilka böcker ni ska läsa? Planerar ni för hela veckan/månaden eller blir det ett spontant val där och då?


I saw that there was a book sale over at Bokus.com so I felt like I had to take the opportunity. To the dismay of my husband, haha. "I think it's time for a pause in the book shopping", he said and I answered "Oh, really?" with an innocent face, haha. He then asked me how many unread books I had and I said I didn't know, so we counted them. I have 80 unread books. More than normal. But on the other hand, I have a lot to read!
Some of the books above are tips I've gotten from Vargnatt's bookblog! Will be fun to read them, when I've read my way through all the others that are in line. I have a unofficial system that I'm barely aware of having. I try to choose books after their "age", i.e. when I bought them. But it also depends on what I want to read in that moment. I take the books and the day as it comes.

How do you choose what books to read? Do you plan ahead for the whole week/month or is it a more spontaneous choice then and there?

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du köpt några du sett inne hos mig :D "Köpt några pga mig" höll jag på att skriva men det lät så negativt :P Hoppas du kommer tycka om dem :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men man får alltid lite tips här och var! Men visst känns det bra när man får andra att bli intresserad av böcker man läst, det är så jäkla nice :D

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...