lördag 14 mars 2020

Bokreand del 3/The book sale part 3

(English below)

Nu har det sista från bokrean anlänt. Blev lite mer än vad hade tänkt mig men jaja, det är som vanligt! Noll koll, haha. Serien jag köpte från Bokus.com var the Witcher. Jag har läst "The Last Wish" (som jag trodde var bok nr 1) så nu har jag två upplagor av den boken, fast en nyare med snyggare omslag. Vet dock inte vad jag ska göra med den gamla boken. Ge bort? Ha en utlottning? Är någon ens intresserad av den? Vi får väl se.
Sedan köpte jag även "Livstjuvarna" av Linda Andersson efter att ha läst Bokugglors recension av den. Jag har både hört om och sett den tidigare samt tänkt läsa den, men det har aldrig blivit av. Men nu så kontaktade jag författaren och bad om att få köpa ett exemplar. Ska bli kul att läsa!
Nu får det nog räcka med böcker för ett tag framåt, men det säger jag ju hela tiden 🙈

Har ni läst the Witcher-böckerna och/eller sett serien?
Vad tyckte ni om det i så fall?



The last order from the book sale has arrived. It ended up being a lot more than I thought, but that's just typical me. Totally clueless, haha. The series I bought from Bokus.com was the Witcher. I've read "The Last Wish" (that I thought was bok no 1) so now I have two copies of that book, but one a bit newer with a much nicer book cover. Don't know what I'm supposed to do with the old copy. Give it away? Host a giveaway? Does anyone even want it? I dont know.
I also bought "Livstjuvarna" (something like "Life thieves" in english) by Linda Andersson after having read a review of it by Bokugglor. I've heard of it and seen it before, so I've thought about reading it but didn't make it happen until now, when I contacted the author and bought a copy from her. Looking forward to read it!
I think this is enough of books for a while, but I always say that and new books still keeps arriving 🙈

Have you read the Witcher books and/or seen the tv series?
If so, what did you think?

6 kommentarer:

  1. De där utgåvorna är Witcher-serien är verkligen fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tyckte jag med! Iaf jämfört med de tidigare böckerna, haha.
      Ska bli kul att läsa sen :D

      Radera
  2. Jag håller med, det var riktigt snygga utgåvor! :D Jag har inte läst någon i serien än men vill göra det så småningom. Ska bli spännande att se vad du tycker om Livstjuvarna sen. Den ser lite mystisk ut och det är första gången jag hör talas om den. Ska kolla upp! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju säga att det var riktigt läckra krukor också!

      Radera
    2. Har du sett serien av the Witcher? Riktigt bra faktiskt! Men ska bli kul att läsa resten av böckerna i den serien.
      Livstjuvarna låter ju som nåt i min smak, så jag hoppas att jag kommer gilla den!
      Visst är krukorna härliga? Haha. Fanns i tre olika storlekar, så jag lär nog köpa hem fler. De jag har nu är de största, så finns en "mellan" och en "liten" också. Köpte den från coolstuff.se tror jag det var.

      Radera
    3. Nej jag har inte sett serien men jag har ju sett själva skådespelaren och hur han ser ut när han spelar rollen. Ser väldigt lovande ut! :) Jag brukar vilja läsa böckerna innan jag ser en film eller serie så jag får se hur jag gör med denna. Men det låter ju toppen att den är bra! :D

      Wow, då måste jag också in och kolla på coolstuff! :D

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...