lördag 21 december 2019

Alla lästa böcker i november/All the books I read in november

(English below)

Jag kom på att förra månadens böcker inte hade "redovisats" ännu, så lika bra att göra det nu. Av någon anledning glömmer jag alltid bort det? Men jaja, allt kan man väl inte minnas heller!
Den bästa av dem var helt klart "The song of Achilles". Verkligen en sån där bok som är svår att sätta ord på, för allt känns så futtigt i jämförelse. Älskade den helt enkelt!

Hur mycket fick du läst i november?


I just remembered that I hadn't summarized last month's read books, so I might as well do that now. For some reason I always forget to do this? But anyway, can't remember everything!
The best of all of them was without a doubt "The song of Achilles". It's really a book you can't explain in words, because they all seem so small in comparison. I really loved it!

How much did you read in November?

2 kommentarer:

  1. Madeline Millers böcker vill jag prova att läsa efter att jag upptäckt dem här på din blogg. :) Likaså första boken i Castells serie, den är jag verkligen nyfiken på! November blev en riktigt bra läsmånad för mig med flera jättebra böcker (12 st). Läste en del julböcker.
    Kan rekommendera den här!

    https://www.adlibris.com/se/bok/the-christmasaurus-9780141373348

    Den finns på svenska men den är mysig på engelska. En lättläst och mysig julbok. Och så var det härliga illustrationer i också. Nu ska jag sluta babbla, haha! ;D

    GOD JUL!! :D

    SvaraRadera
  2. Åh, hoppas du får chansen att läsa Castells serie snart! Den är så jäkla rolig, haha. Oj, 12 lästa böcker på en månad är imponerande! Jag var ändå rätt nöjd med mina futtiga 4, haha. Men 4 är bättre än 0!

    Haha, The Christmasaurus såg och lät väldigt rolig ut! Måste definitivt spara den och fixa hem. Tack för tipset! Älskar såna mysiga och knasiga böcker.

    God jul på dig med! Hoppas ditt firande blir till belåtenhet :D

    SvaraRadera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...