lördag 19 oktober 2019

Oj då!/Oops...


(English below)

Idag var maken iväg och sålde vår bil till en kollega. Efter att det var gjort så hade han bestämt att vi skulle åka ner till stan och "bränna ett par tusen" på Science Fictionbokhandeln, så det gjorde vi. Vanligtvis kan vi spendera kanske 1 000-2 000 kr/gång där, men nu slog vi fan rekord. Allt som allt gick det på 6 000 kr! Haha. Vi fick lite ett par blickar i kassan när vi dök upp med allt... 🙈 Helt galet ju! Men det hör inte till vanligheterna. Vi har dessutom inga barn och knappt några lån, så vi kunde roa oss för hälften av pengarna i alla fall. Resten ska maken använda till att betala av det sista av billånet och sen tvn.

Men hur som, jag köpte nya serietidningar och böcker (så klart), men också en Deadpoolmugg till jobbet och Hellboypins medan maken köpte manga och Magickort. Sen blev det även 4 funko pops (Flerken!😍) och ett par filmer som vi liksom köpte ihop. Blev väldigt nöjd och glad!

Brukar ni spendera mycket pengar i bokaffärer eller är ni mer restriktiva? 


Today Le Husband went away and sold our car to a colleague of his. After that was done he had decided that we should go down to town and "spend a few thoushand" at the Science Fiction book store, so that we did! Usually we'll spend around 1 000- 2 000 kr (93-186 euros or 103-208 US dollars)/visit there, but today we set a new record. All in all it came down to 6 000 kr (558 euros or 623 US dollars)! Haha. We got a few eyebrows when we paid for it all... 🙈 Totally insane! But it's not an everyday occurrence. We also dont have kids and hardly any loans or debts, so we could have some fun for half of the money. The rest will go to pay off the last of the car loan and then for the tv.

But anyway, I bought new comic books and books (of course), but also a Deadpool mug for work and Hellboy pins while Le husband bought manga and Macig cards. We also bought 4 funko pops (Flerken!😍) and a couple of movies together. I'm very happy!

Do you guys spend alot of money in bookstores or are you more restrictive?


5 kommentarer:

  1. Det där låter som en riktig dröm!! Jag och mannen har en tendens till att alltid spendera för mycket pengar på scifi-bokhandeln och på Gamestop...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det var det faktiskt! Inte ofta man kan göra nåt sånt. De i kassan måste ju ha trott att vi var helt dumma i huvudet eller nyligen vunnit på lotto ;)

      Åh, Gamestop ja. Det är också en farlig butik! Brukar ni köpa mycket spel? Själv fick jag nyss hem Assassin's Creed Odyssey. Ska bli så kul att spela! Blev nyss klar med AC Origins.

      Radera
  2. Wow vilken heldag! :D Klart ni ska unna er sånt ni tycker om! Låter underbart med en sån affär och att få hem så mycket fint. Jag diggar Deathpool-muggen. (Jättebra filmer!) Tyvärr finns det ingen bokaffär här i närheten längre. Så för mig blir det att handla från nätet men jag brukar spara ihop en summa och sen göra ett större köp på en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, haha. Rena drömmen :D Hm, var bor du? Finns det ingen scifibokhandel nånstans närmare? Fast kom på nu att de bara finns på 3 ställen tror jag (Stockholm, Malmö och Göteborg). Men tur att nätet finns!

      Hur mycket brukar du spendera per gång när du köper allt på en gång? Jag vågar inte ens tänka på hur mycket pengar som läggs på böcker.. Hade säkert kunna åka utomlands minst 1 gång/år... Haha.

      Radera
    2. Tyvärr bor jag inte i närheten av de tre städerna, bor på en liten ort i östergötland. Så det är tur att nätet finns! :D Fast där finns det ju nästan FÖR mycket, så det är farligt att titta runt där också haha. ;)

      Jag brukar förtränga hur mycket pengar jag egentligen lägger på böcker sammanlagt för då hade jag säkert kunnat göra en resa istället som du säger. :P
      Men mellan 1000 och 2000:- kan det bli på ett köp när jag sparat ett litet tag. Men så hittar jag ju de mesta på loppis och antikvariat och då blir det inte alls så dyrt.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...