måndag 2 september 2019

Nytt i hyllan/News on the bookshelf

(English below)

När jag var iväg i fredags och lämnade in prover och liknande på vårdcentralen (blev stucken 7 gånger sammanlagt den veckan för att lämna blodprov och det var knappt att det gick... 😒) så skulle jag även ner till Habiliteringen efteråt men jag fick så mycket tid över mellan besöken, så jag hann med en tur in på Scifibokhandeln och där hittade jag faktiskt två nya böcker!

Den ena utspelar sig i Frankrike under 1700-talet och innehåller både historik och lite magi/fantasy medan den andra är en asiatisk fantasy om magiska krafter och uppror. Verkar intressanta!
Passade även på att överraska min man med en ny mangabok, eftersom han alltid ska överraska mig med böcker. Han är dock svår att köpa saker till, för han är extremt petig, haha. Men det gick bra, han gillade mangan väldigt mycket! 😁

Har du läst böckerna nedan? Är du svår att köpa saker till och överraska?



When I was away last friday to leave off tests and such at my doctor's office (I was pricked 7 times all together that week just to leave blood samples and it was barely they got any blood at all... 😒) I was also going to the Habilitation department afterwards, but I had so much time over between the two appointments that I managed to make a quick visit to the Science fiction bookstore and I found two new books there!

One of them takes place in France during the 1700's and contains both history and a bit of magic/fantasy while the other one is asian fantasy about magical powers and rebellion. Seems interesting!
I also took the opportunity to surprise my husband with a new manga book, since he always surprises me with new books. He's really difficult to buy stuff for, because he's extremely picky, haha. But it went well, he really liked the manga! 😁

Have you read any of the books above? Are you difficult to buy stuff for and surprise?

4 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dem men den som utspelar sig i Frankrike låter väldigt intressant! :D Jag tror inte jag är så svår att köpa saker till, köp en bok så är jag nöjd :P. Det kanske är lite svårt att veta vad jag läst och inte men det borde folk kunna lösa på något sätt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också den som utspelar sig i Frankrike verkar kul! Hoppas den är bra, för det vet man ju aldrig :P

      Haha, men blir du glad över vilken bok som helst? Jag kanske är väldigt petig... hm...

      Radera
  2. Har aldrig varit in på scfiaffären men det är ju ett måste för den andra boken du berättar om låter verkligen jättespännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen tipsa om den butiken! De har böcker från alla håll och kanter, i alla möjliga genrer så man hittar alltid nånting man tycker om!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...