tisdag 24 september 2019

En snabb boksummering/ A quick book summary.

(English below)

Sen jag startade både bokbloggen och bokinstan förra året har jag haft koll på antalet böcker jag har läst, mest för att det är kul och för att det alltid är mer än jag tror! Förra året trodde jag att jag kanske hade läst 30-40 böcker när det i slutändan landade på 76 st... Noll koll!
Så, det är därför jag skriver upp allt jag läser. Och hittills i år, från 1 januari till 31 juli har jag läst 51 böcker! Inte helt fel. Jag hoppas kunna slå förra årets antal på 76 st och förhoppningsvis komma upp i åtminstone 80 böcker. Men det är ju faktiskt bara 3 månader kvar till jul... Så vette tusan om det kommer bli så. Men jaja.

Håller du koll på antalet böcker du läser och har du ett mål med ditt läsande?


Since I started my book blog and book account on instagram last year I've been keeping track of the number of books I've read, mostly because it's fun and because it's alway more than I think! Last year I thought I had read like 30-40 books when in the end it was 76... Totally clueless!
So, that's why I write down everything I read. And so far this year, from January 1st to July 31st, I've read 51 books! Not that bad. I hope to beat last years number of 76 and hopefully reach 80 read books in a year. But it's only 3 months left ti christmas... So who knows if that happens or not.

Do you keep track of the number of books you've read and do you have a goal with your reading?

9 kommentarer:

  1. Jag har en liten skrivbok där jag skriver ner böcker jag har läst och lite kort vad jag tyckte om dem. Har gjort det nu i tre år tror jag. Det är jätteroligt att gå tillbaka och läsa i den faktiskt! :) Jag brukar räkna hur många böcker jag har läst under det senaste året på nyårsafton. Alltid lite spännande faktiskt och svårt att hålla sig ibland haha!

    Men 76 böcker är ju fantastiskt! Alltid kul och intressant att räkna dem.

    Så skönt att du känner dig lite bättre nu. Hoppas läsningen också går bra. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, 3 år - det är ett tag! Har du lyckats fylla flera skrivböcker än? Låter som en kul idé! :D
      Så du gör antalet lästa böcker till en mer sluträkning? Det lät ju iför sig också lite roligare. Fast jag vet inte om jag skulle kunna göra så, utan att räkna, haha. I alla fall om man "redovisar" hur många böcker man har läst varje månad. Men det var en bra idé.

      Radera
    2. Hittills har jag fyllt 2 1/2 skrivbok, så snart kommer dem att få en egen plats i bokhyllan! ;) Ibland tänker jag att jag ska strunta i att vänta ett helt år på att räkna dem, men än så länge har jag lyckats att hålla mig! :D

      Radera
    3. Oj, det blir ju ändå en bok/år ungefär! Helt galet, haha. Men låter kul ändå. Du har uppenbarligen mer självdisciplin än vad jag har, haha. Hade nog inte kunnat motstå att göra en sammanställning efter ett par månader :P

      Radera
    4. Haha när jag och familjen äter middag på nyårsafton brukar jag säga: och äntligen det alla har väntat på ett helt år, jag har läst 110 böcker i år! (Fast ingen egentligen bryr sig haha!) ;D

      Radera
    5. Hahaha! Klockrent! Fick upp en bild i huvudet av hur du drar fram en power point där du redovisar med grafer och grejer om din läsning månad för månad och resten av familjen sitter i soffan och dör av uttråkning. Det är ungefär så folk brukar reagera när man nämner böcker (det är väl inte tillräckligt "coolt" :P). Lät skoj! ;)

      Radera
    6. Haha! Nu fick jag upp samma bild i huvudet jag med! XD Det kanske vore nåt?? Men känner så väl igen reaktionen, att så fort man säger böcker så har de flesta redan börjat prata om annat. :P

      Radera
  2. Jag har bara bloggen där jag skriver vilka böcker jag har läst, men jag har aldrig räknat dem eller haft något speciellt antal som mål. Det enda jag försöker göra under året är att lyckas ta mig igenom de TBR-högar jag gör för varje månad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du inte nyfiken på att ta reda på hur mycket du egentligen läser varje år? Jag hade nog varit det. Eller ja, jag var ju det eftersom jag påbörjade allt det här med bokbloggandet.

      Hur gör du för att bästa din TBR-hög? Och hur långt i förväg planerar du den? Jag vet inte om jag skulle klara det, känns lite för snävt men om man gillar att ha ett visuellt mål så är ju det ett riktigt bra knep!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...