söndag 29 september 2019

Bokmässan 2019/The Book Fair 2019

(English below)

Ursäkta min minifrånvaro. Jag har haft fullt upp med både det ena och det andra så jag har inte fått så mycket gjort vad gäller böcker. Förra helgen var jag i Danmark med Moder Jord och firade hennes födelsedag. Igår var vi på kalas då en av mina kusiner fyllde 15 år i veckan och vi köpte dessutom en ny tv, vilket tog tid. Och idag var jag ju på Bokmässan här i Göteborg!
Det var första gången för mig som jag besökte mässan och som tur var hade jag med en vän som också är en riktig boknörd samt veteran vad gäller mässan. Så hon fick guida mig och berätta hur saker och ting funkade, haha. Var tur att hon var med för man kan lätt bli överväldigad av allt folk, ljud, rörelser osv.

Jag lyckades hitta 13 böcker som jag köpte och så fick jag goodiebag från Seraf Förlag som innehöll en bok, så totalt 14 böcker kom jag hem med. Inte helt fel!
Nu behöver jag definitivt inte köpa mer böcker på ett bra tag. Det börjar bli lite fullt i "Nytt in"-hyllan, haha.

Hur som, nöjd är jag med min dag men ska försöka bättra på mitt läsande för det har segat ner en hel del den här månaden.

Brukar du besöka Bokmässan och vad brukar du se fram emot mest?

 Böckerna jag köpte samt grejerna som fanns i goodiebagen!
/
The books I bought and the things from the goodiebag.

 Närbild på alla böcker.
/
Close up of all the books.


Sorry for my short absence. I've had alot of things to do so I haven't gotten around to do alot of book related stuff. Last weekend I visited Denmark with Mother and celebrated her birthday. Yesterday we had another birthday celebration but for one of my cousins who just turned 15 and we also bought a new tv before that, which took alot of time. And today I visited Gothenburg Book Fair!
It was my first time visiting it and luckily I had a fellow book nerd with me who's also a veteran when it comes to the fair. So she had to guide my around and enlighten me about how things worked, haha. It was nice having her with me because it's easy to get overwhelmed by all the movement, sounds, people and so on.

I mamanged to found 13 books that I bought and I also got a goodiebag from Serfag Förlag (publishing company) that had a book in it, so I came home with a total of 14 books. That's pretty good.
But I definitely don't need to buy anymore books for a long while. It's getting pretty "crowded" on the "New in"- shelve, haha.

Anyway, I'm very pleased with my day but I need to try to better my reading because it's been going slow this month.

Do you visit book fairs and what do you like the most about them?
 

2 kommentarer:

  1. Så spännande med bokmässan! :D Jag har aldrig varit där men jag har förstått att det är stort. Tur du hade någon med dig som visste hur det funkade! Och vilka spännande böcker du har fått med dig hem. Hoppas du gillar Hallahem-serien. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en intressant upplevelse. Jag gick på söndagen för vi tänkte att det dels är mindre folk och dels lite billigare med inträde osv. Så det var helt ok. Men ja, stort är det! Har dock varit inne på mässan tidigare, fast då var det helt andra saker (typ motorcyklar, haha). Kan dock tipsa om mässan om man pallar allt folk. Tror säkert det finns en del seminarium och intervjuer som hade varit kul att beskåda.

      Ja, hoppas också att Hallahem ska gå hem, haha. De ser mysiga ut.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...