måndag 9 september 2019

Alla lästa böcker i augusti/All the books I read in August.

(English below)

Dåså, dags för ännu en summering. Förra månaden lyckades jag faktiskt läsa mer än jag trodde! Annars är ju sommaren lite seg överlag, då man är ute och gör saker och pysslar, så läsningen hamnar lite i lä. För det mesta, men inte alltid. Eftersom jag hade en sån sen semester (första arbetsdagen idag faktiskt!) hann sommarvädret försvinna, så jag har mest legat i soffan och läst en del.
Totalt blev det 8 böcker och 1 serietidning. Månadens favorit(er) var definitivt "Konsten att skära i kroppar" och "Circe"!

Hur många böcker läste du i augusti och har du några favoriter av de du läst?



So, it's time for yet another summary. Last month I managed to read a bit more than I thought! Summer is usually a bit slow over all, since you're out doing stuff, so the books have to take a step back. Most of the time, not always though. I had my vacation a bit late (my first day back at work today!) so the summer weather had left us so I spent most of my time on the couch reading.
So 8 books and 1 comic book in total. This month's favorite(s) was most definitely "The Butchering Art" and "Circe"!

How many books did you read in August and do you have any favorite(s) of the ones you did read?

2 kommentarer:

  1. Ser ut som du har haft en riktigt härlig läsmånad i augusti! :D Dina favoriter är jag väldigt nyfiken på, men det kanske jag redan har sagt. ;) Hoppas September blir bra också! Det var faktiskt en bra läsmånad för mig också fast jag inte väntade mig det! Har inte orkat bloggat så mycket så jag har inte skrivit några recensioner än, men det har varit flera riktigt bra böcker! :D Funderar på att göra ett inlägg med några mini-recensioner för att komma ikapp. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har visst hunnit med att läsa en del trots att jag slog ner på takten (tyckte jag iaf). Båda favoriterna var verkligen bra (säger väl sig självt i för sig, haha) så det var en bra läsupplevelse!

      Ibland har man ingen ork till att recensera/blogga, så förstår dig. Jag har också varit seg på det den senaste veckan. Har inte orkat :P

      Ja, men minirecensioner låter som en bra idé! Recensioner måste ju inte vara långa. Smart faktiskt! :D

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...