tisdag 13 augusti 2019

Recensionsexemplar/Review copy

(English below)

Har fått hem ännu ett recensionsexemplar, så tänkte att jag får väl visa den också. Jag har en hel del böcker i kö, så får se när jag får tummen ur och läser dem (inte för att jag har så många recensionsexemplar). Jag har sett den här boken titt som tätt på instagram så det var kul att få hem ett eget exemplar så man kan läsa och jämföra sin åsikt med vad andra har tyckt om den.

Tycker du om att få recensionsexemplar? Brukar du få hem dem i en strid ström eller är det mer i perioder?


A new review copy found it's way home, so I figured I should maybe show it as well. I have a few books in que, so I don't know when I'll get to this one (not because I have so many review copies to read). I've seen this book on and off on instagram, so it was fun to get a copy of my own so I can read it and compare my opinion with others.

Do you like to get review copies? Do you get a alot of them on a regular basis or is it more irregular?

4 kommentarer:

  1. Jag är väldigt tacksam för de recensionsexemplar som hittar hit! Både sådana jag tackat ja till/frågat om och de som är överraskningar :). Har läst många böcker jag aldrig skulle fått tillfälle att läsa annars och många har varit väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur får du hem överraskningar? För det har inte jag riktigt fattat, haha. Kan man göra "intresseanmälan" hos förlag eller hur går det till?

      Och jag håller med dig, känner precis likadant. Väldigt många böcker som jag inte heller hade läst om det inte vore för recensionsförfrågningar!

      Radera
    2. Nej de bara dyker upp :P De är väl förlag jag varit i kontakt med om andra böcker tidigare som har min adress i sina system som ibland skickar ut böcker som de vill att man ska läsa :)

      Radera
    3. Men vilken lyx. Jag vill också ha böcker som bara dyker upp utan att man vet om det! Haha. Då förstår jag varför du har så mycket oläst där hemma ;)

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...