torsdag 3 december 2020

Nytt i hyllan del 1 / News on the shelf part 1.

(English below)

Jag gick förbi Akademibokhandeln och då kunde jag inte låta bli att kolla på bokutbudet. Hittade ett flertal som jag ville läsa, så det fick bli lite spontanshopping. Jag är väldigt nyfiken på Nattavaara och biografin om Leonardo da Vincis liv. Ska bli kul att läsa! Jag är ju också svag för historiska romaner så tror att både Jomsviking och Falken från Sparta kommer passa bra. Den enda jag är lite osäker på är Jul i krinolin. Det brukar inte vara min typ av bok, men jag har blivit så nyfiken på den efter alla positiva recensioner instagram.

Har du läst några av böckerna nedan?


I went passed Akademibokhandeln and couldn't help myself from looking at books. I found many I wanted to read, so it became a bit of a spontaneous shopping. I'm very curious about Nattavaara and the biography about the life of Leonardo da Vinci. It'll be fun to read! I also have a weakness for historical novels so I think I'll like both Jomsviking and Falken från Sparta (Falcon from Sparta). The only one I'm a but uncertain of is Jul i krinolin (Christimas in crinoline). It's normally not my type of book but I became intrigued by it after I saw all the positive reviews on Instagram.

Have you read any of the books above?

6 kommentarer:

  1. Nattavaara ser jag verkligen fram emot att läsa! Jul i krinolin har min snälla hund köpt åt mig i julklapp så den ska jag också läsa snart :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Jag hoppas verkligen att jag ska tycka om den.
      Oj, vilken snäll hund du har! haha. Mina katter är inte dresserade så nån julklapp får man ju aldrig ;)
      Eller ja.. en spya eller två kan man väl få iblad XD

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Jag har höga förväntningar på dem på gott och ont :P

      Radera
  3. Säger detsamma, en väldigt fin bokhög! :D Nattavaara är jag också väldigt nyfiken på. Likaså Jomsviking och Falken från Sparta, dem måste jag kolla upp lite närmare. Underbart med lite spontanshopping ibland. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tror och hoppas att böckerna ska vara bra, de känns i alla fall som min smak. Skulle bli väldigt förvånad om de inte blev omtyckta!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...