fredag 31 januari 2020

Nytt i hyllan/New on the shelf

(English below)

Alltså, nu har nya böcker hittat hem till mig igen! Haha. Jag försöker fortfarande dra ner på shoppandet och jag har faktiskt inte köpt mer än 1 bok sen senast (när det nu var) men jag har ändå fått hem 4 nya böcker... Jag får snart inte plats med fler och jag har så mycket att läsa.
Jaja, Queenslayer är boken jag köpte själv. Gideon fick jag av min man i veckan. Verkar vara en väldigt speciell bok med lesbiska necromancers i rymden eller nåt sånt, hahaha. Låter galet men kul! Requiem är ett recensionsexemplar, likaså Xirianas gåta. Ska bli kul att läsa!

Har ni några nya böcker i hyllan som ni verkligen ser fram emot att läsa?


Jeez, new books have found their way home to me again! Haha. I'm trying to not shop as much books anymore and I've honestly only bought 1 book since the last time (whenever that was) but I still have for 4 new books at home... I don't have room for that many more and I have so much to read.
Anyway, Queenslayer is the book I bought myself. Gideon was a gift my husband gave me this week and it seems to be a really special book about lesbian necromancers in space or something, hahaha. Sounds crazy but fun! Requiem is a review copy and so is Xirianas gåta. Will be fun to read!

Do you have any new books that you really look forward to read?

7 kommentarer:

  1. Du har alltid så roliga små saker tillsammans med böckerna på dina foton! Söta figurer och skallar och allt möjligt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack! Jag har inte tänkt på det själv, men jag vet inte... Känns lite tomt med bara böcker, fast samtidigt handlar det ju om böcker, så jag vet inte om jag kanske övertänker allt? haha. Vette tusan :P

      Radera
  2. Åh Gideon är jag verkligen nyfiken på, den vill jag läsa någon gång. :) Visst är det lustigt hur böcker på något vis hittar hem till en? Känns som om många gånger är det inte ens mitt fel, haha! ;D Själv är jag sugen på att läsa någon manga eller "serietidning".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gideon verkar ju onekligen intressant! Känns som en riktigt konstig blandning, fast på ett (förhoppningsvis) bra sätt.
      Haha, jag känner som du! Jag vet inte hur fasen böckerna dyker upp, de bara är där helt plötsligt XD

      Åh, men jag kanske har nåt att tipsa om då? Gubben läser manga och jag serietidningar. Finns det nåt speciellt du är sugen på eller absolut inte gillar?

      Radera
    2. Det vore jättesnällt med något tips!! :D Jag är helt ny på manga men jag vill verkligen prova att läsa det! Och det spelar ingen roll om det är på svenska eller engelska. ;)

      Radera
    3. Vad gäller manga är jag rätt kass i för sig, men där finns det ju en uppsjö av grejer att välja bland. Men "My Hero Academia", "Attack on Titan" och kanske "One Punch Man". Beror på vad du gillar! Är du ute efter lite mer "gulliga" grejer så är nog inte min gubbe den bästa att fråga, haha. Han läser med våldsamma grejer.

      När det gäller serietidningar kan jag verkligen tipsa om "I hate fairyland", "Harleyquinn", "Rat queens", Deadpool är kul om man gillar sånt. Men där har du lite att bläddra bland.

      Radera
    4. Tack för alla fina tips! :D Alla är nya för mig och dem låter spännande allihop. Jag ska definitivt kolla upp dem! :) Tror att jag också är ute efter lite mer action än gulliga grejer. Tack igen för tipsen! Såg förresten din recension om Exorsisters och den vill jag testa också. :)

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...