torsdag 19 september 2019

Nytt i hyllan/News on the shelf

(English below)

Jag fick ju ett presentkort på Akademibokhandeln av min ena kusin i examenspresent för inte så längesen, så idag passade jag på att använda det. Först hade jag kollat ut två faktaböcker som jag tyckte verkade intressanta plus att omslagen såg rätt häftiga ut, men när jag väl höll dem i handen och kunde bläddra i dem så kändes de inte så intressanta längre. Tur ändå att man tog sig dit för att kolla!

Men jag kom ändå hem med 5 nya böcker. De har ju nån "Köp 4 - betala för 3"-kampanj och om man var medlem i deras kundklubb fick man även lite rabatt på ena boken, så det kändes bra. Jag betalade knappt hälften av kostnaden efter alla avdrag och presentkort. Inte helt fel!

De böcker jag köpte var:
📕 "1794" av Niklas Natt och Dag.
📗 "Betvingade" & "Överenskommelser" av Simona Arhrnstedt.
📘 "Vit krysantemum" av Mary Lynn Bracht.
📙 "Florence Stephens förlorade värld" av Lena Ebervall & Per E Samuelsson.

Har du läst nån av böckerna och vad tyckte du om dem i så fall?


 I got a giftcard at Akademibokhandeln (a bookstore) by one of my cousins as a graduation gift not long ago, so today I took the opportunity to use it. I had already sought out two non fiction books that I thought might be interesting and had awesome covers, but when I held them in my hands and could flip through them they didn't seem so interesting anymore. So it was pure luck that I went and looked at them first!

But I went home with 4 new books. They had a "Buy 4 - pay for 3" deal and if you had a membership you got discount on one book, which felt nice. So I paid not even half of the cost after all the discounts and gift cards. I'm not complaining!

The books I bought were (only in swedish):
📕 "1794" av Niklas Natt och Dag.
📗 "Betvingade" & "Överenskommelser" av Simona Arhrnstedt.
📘 "Vit krysantemum" av Mary Lynn Bracht.
📙 "Florence Stephens förlorade värld" av Lena Ebervall & Per E Samuelsson.

4 kommentarer:

  1. Vilka fynd du har gjort! :D 1794 vill jag läsa nån gång. Likaså Florence Stephens, den står och väntar i hyllan. :) Betvingade har jag läst och den minns jag att jag tyckte om!

    Hoppas det har gått bra att komma tillbaka till jobbet. Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas ju att 1794 ska vara bra. Första boken var ju rätt grotesk i sina detaljer, men det kan ju vara rätt najs också ibland :P Florence Stephens ska bli kul att läsa, såg den hemma hos en morbror och blev intresserad så passade på att köpa den!

      Åh, har hört väldigt bra om "Betvingade", så får hoppas att jag också gillar den :D Har du läst fler av hennes böcker? Är helt hundra på att jag har "De skandalösa" för jag känner så väl igen omslaget men jag har noll minne av att ha läst den....

      Det gick bra! Fast jag var sjuk i 2½ dag, men jaja. Shit happens, haha. Hoppas du också har det bra med alla måsten i vardagen! :D

      Radera
    2. Den första boken, 1793, har jag inte läst än men vill göra det. Det är som du säger, lite intressant med lite läskiga detaljer ibland! :D

      Jag tror att jag bara har läst en till av Arhnstedt, En enda natt och den var ganska bra faktiskt, även om den utspelar sig i nutid. Men den innehöll lite för mycket sex för min del haha! ;D Tror också jag har De skandalösa någonstans men var vet jag inte heller!???

      Aj då, inget roligt att vara sjuk. :( Men det blev en liten mjukstart i alla fall. Hoppas du känner dig bättre nu.
      Tack, det funkar riktigt bra just nu! :D Har fått säga ifrån mig några saker men det är det värt i slutändan. ;)
      Hoppas du får en fin vecka!

      Radera
    3. Du bör definitivt läsa den, för den är intressant. Gillar verkligen böcker som utspelar sig i en svunnen tid men som ändå på nåt sätt tar upp problem som existerar än idag. Det är både häftigt och knepigt att människan tampas med samma saker oavsett tidsepok.

      Hm, känner inte igen "En enda natt" (för den köpte jag väl inte? haha). Böcker med alldeles för mycket sex kan vara jobbigt. Det blir liksom lite för mycket fokus på det och inte så mycket på allt det andra. Sen måste ju sexbitarna vara bra skrivna också, annars blir allt åt skogen verkligen!
      Haha, vad roligt att du också känner igen "De Skandalösa" men på ett förvirrande sätt. Har boken den effekten på alla eller bara några? ;)

      Det är bra nu. Så fort jag fick antibiotika så blev allt gött igen, haha. Usch, det är jobbigt när man får för mycket saker kastade över sig, men tur att du kunde avsäga dig dem. Annars tar man ju lätt för mycket på sig.

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...