söndag 4 augusti 2019

Nytt i hyllan/News on the shelf

(English below)

Igår hade jag och maken en heldag på stan, då vi kände att vi behövde komma hemifrån lite. Vi är egentligen hemmasittare deluxe men ibland behöver man lite miljöombyte och nåt nytt att prata om. Vi hade tänkt att frukost/lunch på Kopps, då deras vegetariska toast är väldigt god, men då har de tydligen slutat med det! Så vi fick lunka därifrån och försöka komma på nåt nytt ställe att äta på.
Hur som, vi gick till Scifibokhandeln och kollade runt lite. Eftersom vi fortfarande håller på att fixa mycket här hemma och har köpt lite grejer så är i alla fall jag inte speciellt rik, så jag fick verkligen försöka hålla tillbaka lite på bokshoppingen, men trots det lyckades jag ändå köpa böcker för 1000 spänn... Vågar inte tänka på hur dyrt det hade blivit om jag INTE hade hållit igen, haha. Fy tusan!

Men jag är glad ändå, för jag har så jäkla mycket att läsa nu! Jag har fortfarande inte läst alla böcker från shoppingomgången innan min födelsedag i maj och så har det fyllts på med jämna mellanrum. Tror inte jag behöver köpa fler böcker alls i år egentligen, jag klarar mig nog fram till nyår i alla fall.

Har ni läst någon av böckerna nedan? Läser ni serietidningar också?



Yesterday my husband and I went into town and spent the whole day there, since we felt like we needed to get away from home for a while. We really love to be at home but sometimes you just need to be in a new environment and get new stuff to talk about.
We had plan to eat breakfast/lunch at Kopps, because their vegetarian toasts are really good, but apparently they'vre stopped doing them! So we had to leave and find a new place to eat at.
Anyway, we went to the Scify bookshop and had a look. Since we're fixing alot at home and bought stuff I'm not wealthy, so I had to really hold myself back in regards of the book shopping but despite that I managed to buy books for 1000 SEK ($103.45)... I dont dare to think how expensive it would have gotten if I DIDN'T hold back, haha! Jeez...

But I'm glad anyway, because I have so much to read now! I still haven't read all the books from my last shopping before my birthday in May and I've gotten new books now and again since then. I don't think I need to buy more books at all this year really, I probably have enough to last me until New Year's at least.

Have you read any of the books above? Do you read comic books too?

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon av dem men har hört väldigt mycket bra om Circe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Fast en har sagt att hen absolut inte gillade den, så får se vad man själv hamnar i slutändan :P

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...