lördag 29 juni 2019

Ny plattform/New platform

(English below)

Jag har bestämt mig för att byta bloggplatform för jag har tröttnat på Nouw och deras relativt konstanta problem. Dessutom tycker jag inte att deras statistik stämmer och jag har haft problem med den också, som de har fått försöka fixa men det har gått sådär. De har ofta problem med att man antingen inte kan logga in, ladda upp bilder i sitt galleri eller publicera inlägg. Men deras sidvisningsstatistik är nog det som funkar sämst. Jag kan liksom se i min statistik att jag har haft kanske 30 unika besökare under en dag (via deras dagsstatistik) men på inläggen står det att det har visat kanske 2 gånger, vilket inte stämmer. En dag då jag inte publicerar nåt brukar jag ha 9 unika besökare så när jag väl publicerar ett inlägg borde det ju läsas i alla fall 9 gånger tycker man ju. Men nä, det är sällan det stämmer och ibland har siffrorna gått ner (?!) helt plötsligt osv. En post kan ha blivit visat 20 gånger men sen går det ner till 12 på samma post! Så jag blev less på det. Men jag tänkte att jag prövar och ser hur det blir på den här plattformen istället. Förhoppningsvis funkar det bättre!
https://nouw.com/nerdreadingbooks

💥        💥        💥        💥

I've decided to change platform for my blog because I grew really tired of Nouw and their pretty constant problems. I also find their statistics to be inconsistent and I've had problems with it too, that they've tried to fix but it's not been going great. They often had problems with not being able to log ins, adding photos to one's gallery or publishing blog posts. But their statistics of post views is probably the worst. I can see in my own statistics that I've had maybe 30 unique visitors during a day (via their day statistics) but on the post it'll say it's been viewed like 2 times, which is not correct. During a day when I dont post anything I often have atleast 9 unique visitors so when I do publish a post I should have atleast 9 views on it. But no, it rarely shows that and sometimes the numbers have even gone down (?!) all of the sudden and so on. From the post being viewed 20 times to 12! So i grew tired of it. But I'm going to try and see how this platform works instead. Hopefully it's much better!
https://nouw.com/nerdreadingbooks

4 kommentarer:

  1. Så tråkigt att det har strulat! :( Hoppas det funkar bättre för dig här istället och att du trivs här. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, det är så irriterande när det inte funkar. De har ändå väldigt mycket reklam på sin sida plus att flera medlemmar betalar för att vara premium (ens blogginlägg syns mer) och ändå kan inte sidan funka som den ska... Men jag tror att det här blir hur bra som helst!

      Radera
  2. Usch det är verkligen inte roligt när det strular. Jag bytte ifrån Nouw också (min privata blogg) och det blev så mycket bättre. Hoppas att du ska trivas här på blogspot istället! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kvar min privata blogg på nouw, men jag är inne där så sällan så störs inte direkt. Men ja, visst är det drygt när det ska krångla hela tiden? Det är så fruktansvärt irriterande!

      Radera

The Maleficent Seven

Serie/Series: Nej/No (dock lite osäkert/a bit unsure though). Författare/Author: Cameron Johnston. Genre: Fantasy. Språk/Language: Engels...